Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek
23.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za kreací techniků značky nehledejte snahu alespoň nějak zmírnit následky dvou havárií. Smyslem jejich iniciativy bylo něco docela jiného.
Do Audi Fóra v Neckarsulmu míříme v poslední době stále častěji. Důvodem jsou zajímavě stylizované novinky značky se čtyřmi kruhy ve znaku, jež jsou ve firemním showroomu pravidelně vystavovány. Naposledy to byla druhá generace SUV Q5, jež se však vůči předchozím exponátům držela poměrně při zemi. Namísto křiklavého laku byl vůz zahalen v decentní modré, mimo mantinely pak nezamířil ani interiérem.
O to větší povyražení si můžeme užít dnes, kdy se budeme věnovat supersportovnímu Audi R8. Také v jeho případě máme tu čest s druhou generací a vlastně i tentokráte se budeme držet při zemi, byť jen v rámci světlé výšky. A to navíc pouze z jedné strany. Kupé, které si představíme, vzniklo slepením silniční verze a závodního speciálu R8 LMS.
Danou kreaci, nazvanou nepříliš nápaditě Transformer, mají na svědomí čtyři technici Audi, kteří tak chtěli demonstrovat na jednu stranu propojení mezi produkčními modely značky a světem motorsportu. A na druhou stranu i to, jak moc se oba stroje ve výsledku liší. Byla to skutečně jejich iniciativa, a tak na svém Transformeru pracovali ve volných chvílích ve dne i v noci po čtyři týdny. Nakolik se jim povedlo výše zmíněné, posuďte sami, pozornost ale výsledek jejich snah budí.
Silniční i okruhovou verzi pohání 5,2litrový atmosférický desetiválec. Ten byl u kupé s registračními značkami naladěn na 610 koní a 560 Nm točivého momentu, což v kombinaci s automatem a hmotností 1 630 kilogramů vede ke zrychlení z klidu na stovku za pouhých 3,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 330 km/h.
Varianta R8 LMS oproti tomu disponuje kvůli pravidlům FIA „pouze“ 585 koňmi, které má na starosti šestistupňová sekvence. Nicméně vůz se dále chlubí o 39 procent vyšší tuhostí, odlehčeným šasí a kompozitními materiály, jež celkovou hmotnost srazily na 1 225 kg. Sami si tak jistě uděláte obrázek o tom, o kolik bude závodní speciál rychlejší.
Audi v Neckarsulmu aktuálně vystavuje Transformera. Tedy kupé R8, které vzniklo slepením dvou vozů - silničního a závodního
Zdroj: Audi Forum Neckarsulm@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 18 minutami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před hodinou - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 3 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva