Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Technici Audi ve volném čase rozřezali dvě nové R8. Tohle je výsledek
23.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za kreací techniků značky nehledejte snahu alespoň nějak zmírnit následky dvou havárií. Smyslem jejich iniciativy bylo něco docela jiného.
Do Audi Fóra v Neckarsulmu míříme v poslední době stále častěji. Důvodem jsou zajímavě stylizované novinky značky se čtyřmi kruhy ve znaku, jež jsou ve firemním showroomu pravidelně vystavovány. Naposledy to byla druhá generace SUV Q5, jež se však vůči předchozím exponátům držela poměrně při zemi. Namísto křiklavého laku byl vůz zahalen v decentní modré, mimo mantinely pak nezamířil ani interiérem.
O to větší povyražení si můžeme užít dnes, kdy se budeme věnovat supersportovnímu Audi R8. Také v jeho případě máme tu čest s druhou generací a vlastně i tentokráte se budeme držet při zemi, byť jen v rámci světlé výšky. A to navíc pouze z jedné strany. Kupé, které si představíme, vzniklo slepením silniční verze a závodního speciálu R8 LMS.
Danou kreaci, nazvanou nepříliš nápaditě Transformer, mají na svědomí čtyři technici Audi, kteří tak chtěli demonstrovat na jednu stranu propojení mezi produkčními modely značky a světem motorsportu. A na druhou stranu i to, jak moc se oba stroje ve výsledku liší. Byla to skutečně jejich iniciativa, a tak na svém Transformeru pracovali ve volných chvílích ve dne i v noci po čtyři týdny. Nakolik se jim povedlo výše zmíněné, posuďte sami, pozornost ale výsledek jejich snah budí.
Silniční i okruhovou verzi pohání 5,2litrový atmosférický desetiválec. Ten byl u kupé s registračními značkami naladěn na 610 koní a 560 Nm točivého momentu, což v kombinaci s automatem a hmotností 1 630 kilogramů vede ke zrychlení z klidu na stovku za pouhých 3,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 330 km/h.
Varianta R8 LMS oproti tomu disponuje kvůli pravidlům FIA „pouze“ 585 koňmi, které má na starosti šestistupňová sekvence. Nicméně vůz se dále chlubí o 39 procent vyšší tuhostí, odlehčeným šasí a kompozitními materiály, jež celkovou hmotnost srazily na 1 225 kg. Sami si tak jistě uděláte obrázek o tom, o kolik bude závodní speciál rychlejší.
Audi v Neckarsulmu aktuálně vystavuje Transformera. Tedy kupé R8, které vzniklo slepením dvou vozů - silničního a závodního
Zdroj: Audi Forum Neckarsulm@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda