Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla ukázala budoucnost automobilismu v praxi, je k uzoufání nudná
24.4.2019 | Petr Prokopec
Někteří výrobci aut rádi hovoří o vzrušující budoucnosti aut, ve kterých už řidič bude maximálně do počtu. Soudě podle záběrů zveřejněných Teslou to ale zase takové vzrůšo nebude.
Velká část světa se o uplynulém pondělí pohroužila do velikonočního veselí, Tesla však pořádala tiskovou konferenci pro investory. Na té bylo představeno především autonomní řízení budoucnosti, které nebude spoléhat mimo jiné i na LiDAR jako většina konkurence, ale místo toho se spokojí se sadou kamer, radaru a senzorů. Ty bude propojovat nový superčip, který by měl být výhodou oproti ostatním a jenž by měl umožnit i vznik robotických taxi, jejichž provozovateli budou moci být i majitelé Tesel v momentě, kdy svá auta nebudou potřebovat.
Je docela dobře možné, že toto není utopie, ale očekávatelná budoucnost. Vývoji autonomních technologií se dnes věnuje kde kdo, nikoliv jen samotné automobilky, v dlouhodobém horizontu tak skutečně lze očekávat, že jednoho dne sundáme ruce z volantu, sedačku si otočíme proti směru jízdy a budeme se věnovat konverzaci se zbytkem pasažérů.
Otázkou tedy není zda, ale kdy přesně toto nastane. Dříve než za dekády se s tím na odborné úrovni nepočítá, Elon Musk ovšem během konference uvedl, že plnohodnotné autonomní řízení je již za rohem a dorazit má již příští rok. A byť tomu příliš nevěříme, Tesla rovnou ukázala i to, jak by jízda s takovým vozem měla vypadat.
Pokud doufáte, že budoucnost spočívá ve čtení tabletu v jedné ruce a šálku kávy ve druhé, musíme vás zklamat. Stejně jako je nevyhnutelný příchod autonomního řízení, tak jsou v prvé fázi nevyhnutelné i úpravy legislativy. A dle nich zkrátka bude nutné věnovat řízení i nadále pozornost, třebaže ne maximální. Stále však budete muset být při vědomí, což ale bude náročnější než kdy jindy, neboť taková jízda je zoufale nudná.
Nedivíme se tak ani autorům videa, že přiložené záběry raději zrychlili. Bez nich by přesun z bodu A do bodu B trval daleko déle a při absenci hudby i jakýchkoliv jiných ruchů by hrozilo, že neusne jen člověk za volantem, nemaje co na práci, ale také všichni u monitorů. To není kritika Tesly, neboť toto není jen věcí Tesly. Jen vám nyní ukazujeme údajnou budoucnost automobilismu v plné nahotě. Dá se na ni vůbec těšit?
Jízda s aktivovaným plnohodnotným autonomním řízením vypadá k uzoufání nudně, i když automobilky v této souvislosti rády hovoří o vzrušení
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda