Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
To je péče. Tohle teď bude Mercedes používat při vývoji aut
28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncern Daimler bude při vývoji aut používat techniku známou spíše od lékařů. Absolutně první není, na tomto poli je ale pionýrem.
Nárazové testy jsou nedílnou součástí vývoje automobilů. Mercedes-Benz k nim nyní přidává zlepšovák - rentgenové snímání průběhu a výsledku testu. Ve spolupráci s Fraunhoferovým institutem pro dynamiku ve vysoké rychlosti a Ernstovým-Machovým institutem testuje oddělení bezpečnosti vozidel Mercedesu způsob, kterým může zkoumat postup deformace konstrukce vozu snímek po snímku.
Rentgenové snímání ke crash testům navíc má pomoci vylepšit spolehlivost těchto simulací dopravních nehod. Má také posloužit k budoucímu zavádění autopilotního řízení a znamená, že lze používat digitální modely lidí místo současných figurín. Cílem je samozřejmě důvěryhodnější simulace nehody a zlepšení pasivní bezpečnosti auta.
Otázkou může být, jestli fakt, že Mercedes bude provádět nárazové zkoušky zčásti digitálně, něco udělá s tím, že auta jsou dnes stavěná pro současné testy. Při těch třeba získají plný počet bodů, ale při jiném nárazu na tom můžou být zoufale špatně. Co můžou počítačové simulace znamenat, je, že půjde s nižšími náklady provést obrovské množství „testů” na počítači.
Mercedes ovšem není první, kdo přichází s rentgenovou technologií při vývoji aut. Tím byl koncern Volkswagen v roce 2010, ale nepoužíval ji při nárazových zkouškách, nýbrž při výcviku některých pracovníků. Rentgeny a počítačovou tomografii používá také Seat, a to při vývoji kol. Mercedes ji tedy nyní rozšiřuje i tímto směrem...
Rentgen odhalí, jak přesně se deformují části auta při nárazovém testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva