Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
To je péče. Tohle teď bude Mercedes používat při vývoji aut
28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncern Daimler bude při vývoji aut používat techniku známou spíše od lékařů. Absolutně první není, na tomto poli je ale pionýrem.
Nárazové testy jsou nedílnou součástí vývoje automobilů. Mercedes-Benz k nim nyní přidává zlepšovák - rentgenové snímání průběhu a výsledku testu. Ve spolupráci s Fraunhoferovým institutem pro dynamiku ve vysoké rychlosti a Ernstovým-Machovým institutem testuje oddělení bezpečnosti vozidel Mercedesu způsob, kterým může zkoumat postup deformace konstrukce vozu snímek po snímku.
Rentgenové snímání ke crash testům navíc má pomoci vylepšit spolehlivost těchto simulací dopravních nehod. Má také posloužit k budoucímu zavádění autopilotního řízení a znamená, že lze používat digitální modely lidí místo současných figurín. Cílem je samozřejmě důvěryhodnější simulace nehody a zlepšení pasivní bezpečnosti auta.
Otázkou může být, jestli fakt, že Mercedes bude provádět nárazové zkoušky zčásti digitálně, něco udělá s tím, že auta jsou dnes stavěná pro současné testy. Při těch třeba získají plný počet bodů, ale při jiném nárazu na tom můžou být zoufale špatně. Co můžou počítačové simulace znamenat, je, že půjde s nižšími náklady provést obrovské množství „testů” na počítači.
Mercedes ovšem není první, kdo přichází s rentgenovou technologií při vývoji aut. Tím byl koncern Volkswagen v roce 2010, ale nepoužíval ji při nárazových zkouškách, nýbrž při výcviku některých pracovníků. Rentgeny a počítačovou tomografii používá také Seat, a to při vývoji kol. Mercedes ji tedy nyní rozšiřuje i tímto směrem...
Rentgen odhalí, jak přesně se deformují části auta při nárazovém testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva