Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle bylo poslední vystoupení zesnulého šéfa Fiatu. Už tady se očividně trápil
29.7.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Svého času relativně bezvýznamná akce s předáním speciálního Jeepu italským Carabinieri dostává s odstupem času jiný rozměr. Bylo to naposledy, co se Sergio Marchionne ukázal na veřejnosti.
Nejvýznamnější zpráva z automobilového světa tohoto týdne je zároveň zprávou nejsmutnější. Ve středu ve věku 66 let zemřel Sergio Marchionne, který od konce minulého týdne bojoval o život v péči lékařů ve švýcarském Curychu. Dohnala ho jeho kuřácká vášeň a pracovní nasazení - obojí se jistě podepsalo na tom, že onemocněl rakovinou plic, kterou přes rok skrýval před okolím. Operace ramene na sklonku června mu měla ulehčit od některých projevů jeho choroby, bohužel se ale stalo to nejhorší a pooperační komplikace jej nakonec připravily o život.
Svět tak přišel o velkého muže, který se velmi nepravděpodobným způsobem postupně stal šéfem několika z nejvýznamnějších automobilek světa. Vládl koncernu FCA, přímo řídil Fiat i Chrysler, byl šéfem Ferrari a ani automobilky jako Alfa Romeo a Jeep by bez jeho přispění nebyly dnes tím, čím jsou. Právě akci spojenou s americkým výrobcem SUV a off-roadů značkou si pak svět bude pamatovat jako úplně poslední příležitost, při níž se Sergio Marchionne ukázal na veřejnosti.
Čistě pohledem samotné akce nešlo o nic až tak výjimečného. Marchionne jako šéf FCA předával dar italské policii, speciálně upravený, „plážový” Jeep Wrangler pro tamní Carabinieri. Krátké dostaveníčko za přítomnosti především italských novinářů by zapadlo do historie jako jedno z mnoha podobných, jenže nakonec to byla právě tato příležitost, která se stala úplně posledním vystoupením italsko-kanadského manažera na veřejnosti.
Už svého času se ozývaly hlasy, že Marchionne byl na této akci očividně unavený a těžce dýchal. Nikdo tomu tehdy nepřikládal pozornost - i ve svém věku spal obvykle 3 hodiny denně, ještě o rok dříve kouřil za den pět krabiček cigaret a i kdyby to nemělo spojitost s jeho zlozvykem, menší alergická reakce nebo nachlazení z klimatizace udělají totéž. Teď už víme, že nešlo o nic takového, že Sergia M. týrala rakovina a nedovolovala mu vystoupit s pro něj obvyklou grácií.
Zejména na jeho krátký projev v čase od 3:26 na přiloženém videu je dnes smutný pohled. Sergio povětšinou neztrácí svůj usměvavý výraz ve tváři, zadýchává se ale po přečtení pár vět. A když projev dokončuje, sotva popadá dech. I to ale nakonec svědčí o jedné z jeho nejvýraznějších charakterových vlastností - oddanosti práci. Předat Jeep Carabinieri mohl z firmy kdykoli, on ale chtěl, aby to byl on sám, protože jen tak získala celá akce patřičnou vážnost a pozornost médií. Sergio Marchionne zkrátka pracoval naplno do konce svých dnů - už o pár dnů později se podrobil operaci, po které se už neprobudil...
Svého času bezvýznamná akce dnes připomíná, jaký byl Sergio Marchionne pracant. I ve zjevně nedobrém stavu sám zvládl předání speciálního Jeepu italské policii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva