Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle se stane, když off-roadové krabici od Mercedesu dáte 1 000 koní a 1 600 Nm
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slavný je pro to, co dovede mimo silnici, ve verzích od AMG se ale umí ukázat i na ní. S výrazně posíleným motorem zvládne 260 km/h jako nic.
V minulém týdnu se světu představil nový Mercedes-AMG G63. Ten vsadil na čtyřlitrovou pohonnou jednotku V8, což lze chápat jako downsizing, neboť dosluhující provedení poháněl 5,5litrový agregát. To je jen jeden pohled, druhý dávají čísla v přehledu technických parametrů, kde jinak jde vidět samá zlepšení. Výkon vzrostl z 571 na 585 koní, hmotnost poklesla a dynamika je na úrovni sportovních vozů.
Zajímavé ovšem je, že přespurtovat ty nejlepší sporťáky dokáže i dosluhující provedení, a to téměř nepochopitelným způsobem. Géčko totiž prošlo modifikacemi u společnosti GAD Motors, které jí přihrály ohromujících 1 000 koní a 1 600 Nm točivého momentu. Není tedy ve výsledku překvapivé, že vůz „hrabe“ i při rychlostech nad 120 km/h, jak naznačuje problikávající kontrolka protiprokluzového systému.
Géčko se opakovaně rozjíždí k nejvyšší rychlosti, která dle tachometru činí 260 km/h. Přitom se obklopuje opravdu působivým zvukovým doprovodem, který ze všeho nejvíce připomíná tank. Do terénu se sice nehodí, tam by zmíněná dynamika ani soundtrack nebyly k ničemu, nicméně v případě tohoto exempláře je jasné, že jeho domovem je hladký asfalt.
Lze pak jen dodat, že motor se u GAD Motors dočkal šesté fáze ladění, jež spočívá v příchodu většího turbodmychadla, optimalizovaného chladicího okruhu, nového sání i výfuku nebo specificky nastavené řídicí jednotky. Mimo to došlo také na posunutí elektronického omezovače nejvyšší rychlosti. Modifikován byl také bodykit, stejně jako dorazila litá kola s nízkoprofilovým obutím.
Zda se proměnil také interiér, není jisté. Ze záběrů vidíme pouze sériový přístrojový štít, kde je tachometr cejchován do 280 km/h. Z odrazů si přitom můžeme všimnout řidiče, který má zjevně s narůstajícím tempem velkou námahu s udržením Géčka pod kontrolou. To ale u vozu s třemi uzamykatelnými diferenciály a aerodynamikou letící cihly moc nepřekvapí...
Upravený Mercedes-AMG G63 dostal 1 000 koní a 1 600 Nm, řádí a zní s nimi jako utržený ze řetězu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda