Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete

Auta Ferrari jsou proslulá nejen svou rychlostí, ale i omezenou dostupností. Usednout do jejich kokpitu tak není snadné, jedna možnost by tu ale byla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete

16.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta Ferrari jsou proslulá nejen svou rychlostí, ale i omezenou dostupností. Usednout do jejich kokpitu tak není snadné, jedna možnost by tu ale byla.

Letošní rok je pro Ferrari výjimečný, před sedmdesáti lety vůbec poprvé vyrobilo vůz ozdobený známým emblém se vzpínajícím se koníkem. U příležitosti oslav tohoto jubilea vznikly mimo jiné speciální edice modelů značky, které byly rozprodány dávno před tím, než bylo možné je spatřit na některém z autosalonů. Usednout do jejich kokpitu je tak pro běžného smrtelníka nereálné, jedna trochu jiná možnost tohoto ražení by tu ale byla.

V rámci oslav vznikla také kolekce židlí, na kterých automobilka z Maranella spolupracovala se společností Poltrona Frau. Ta byla založena již v roce 1912, přičemž její repertoár se neomezuje pouze na dodávky kůže pro interiéry vozů Ferrari či Maserati. My zůstaneme u řady nazvané Cockpit, neboť skýtá možnost okusit alespoň pocitů řidiče Ferrari za méně než miliony a roky v čekací listině.

Najdeme v ní hned dvě varianty, President a Executive. První dostala delší opěradlo se zdůrazněnou větší oporou pro boky, záda i šíji a je inspirována designem závodních sedadel. Ve druhém případě je opěradlo kratší, má umožnit větší volnost pro práci, širší bočnice navíc poskytují pro změnu oporu pro lokty.

Židle navrhlo samo Ferrari a šéf jeho Centro Stile Flavio Manzoni uvedl, že se nechal inspirovat designem modelů LaFerrari, FXX K i GTC4Lusso. Kaskádovitá stavba opěradel vychází ze vzhledů sedaček aut vyráběných v 80. letech minulého století. Materiály použité na jejich výrobu jsou ovšem modernější, kromě hliníku i karbonová vlákna. A samozřejmě kůži od Poltrona Frau.

Výška sedáku obou variant se pohybuje v rozmezí 43 až 51 centimetrů od země. V závislosti na tom pak opěradlo dosahuje celkové výšky 142 cm u modelu President, respektive 112 cm u provedení Executive. Šířka obou křesel pak činí 65 až 68 cm, spodní pěticípá růžice je široká 47 cm.

Vybírat lze ze široké palety barev, od klasické červené přes černou či béžovou až po hnědou. Navíc si můžete dopřát kupříkladu kontrastní proužek, transparentní lak odhalující strukturu karbonových vláken či celohliníkové provedení. Volba je tak čistě na vás a vašem bankovním účtu. Přesná cena zveřejněna nebyla, je ale jisté, že bude nižší než u skutečného Ferrari. A dostupnost není nijak omezena, stačí přijít a objednat.

Usednutí do kokpitu Ferrari tedy výsledkem bude, jen ta jízda odrazem od kancelářské zdi nebude to pravé ořechové. Ovšem, nějak se začínat musí...


Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete - 1 - Ferrari Centro Stile Cockpit 2017 prvni foto 01Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete - 2 - Ferrari Centro Stile Cockpit 2017 prvni foto 02
Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete - 3 - Ferrari Centro Stile Cockpit 2017 prvni foto 03Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete - 4 - Ferrari Centro Stile Cockpit 2017 prvni foto 04Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete - 5 - Ferrari Centro Stile Cockpit 2017 prvni foto 05
Na nové kolekci křesel Cockpit spolupracovalo Ferrari se společností Poltrona Frau. Vzhled je přitom ovlivněn modely jako LaFerrari, FXX K či GTC4Lusso

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.