Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete
16.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta Ferrari jsou proslulá nejen svou rychlostí, ale i omezenou dostupností. Usednout do jejich kokpitu tak není snadné, jedna možnost by tu ale byla.
Letošní rok je pro Ferrari výjimečný, před sedmdesáti lety vůbec poprvé vyrobilo vůz ozdobený známým emblém se vzpínajícím se koníkem. U příležitosti oslav tohoto jubilea vznikly mimo jiné speciální edice modelů značky, které byly rozprodány dávno před tím, než bylo možné je spatřit na některém z autosalonů. Usednout do jejich kokpitu je tak pro běžného smrtelníka nereálné, jedna trochu jiná možnost tohoto ražení by tu ale byla.
V rámci oslav vznikla také kolekce židlí, na kterých automobilka z Maranella spolupracovala se společností Poltrona Frau. Ta byla založena již v roce 1912, přičemž její repertoár se neomezuje pouze na dodávky kůže pro interiéry vozů Ferrari či Maserati. My zůstaneme u řady nazvané Cockpit, neboť skýtá možnost okusit alespoň pocitů řidiče Ferrari za méně než miliony a roky v čekací listině.
Najdeme v ní hned dvě varianty, President a Executive. První dostala delší opěradlo se zdůrazněnou větší oporou pro boky, záda i šíji a je inspirována designem závodních sedadel. Ve druhém případě je opěradlo kratší, má umožnit větší volnost pro práci, širší bočnice navíc poskytují pro změnu oporu pro lokty.
Židle navrhlo samo Ferrari a šéf jeho Centro Stile Flavio Manzoni uvedl, že se nechal inspirovat designem modelů LaFerrari, FXX K i GTC4Lusso. Kaskádovitá stavba opěradel vychází ze vzhledů sedaček aut vyráběných v 80. letech minulého století. Materiály použité na jejich výrobu jsou ovšem modernější, kromě hliníku i karbonová vlákna. A samozřejmě kůži od Poltrona Frau.
Výška sedáku obou variant se pohybuje v rozmezí 43 až 51 centimetrů od země. V závislosti na tom pak opěradlo dosahuje celkové výšky 142 cm u modelu President, respektive 112 cm u provedení Executive. Šířka obou křesel pak činí 65 až 68 cm, spodní pěticípá růžice je široká 47 cm.
Vybírat lze ze široké palety barev, od klasické červené přes černou či béžovou až po hnědou. Navíc si můžete dopřát kupříkladu kontrastní proužek, transparentní lak odhalující strukturu karbonových vláken či celohliníkové provedení. Volba je tak čistě na vás a vašem bankovním účtu. Přesná cena zveřejněna nebyla, je ale jisté, že bude nižší než u skutečného Ferrari. A dostupnost není nijak omezena, stačí přijít a objednat.
Usednutí do kokpitu Ferrari tedy výsledkem bude, jen ta jízda odrazem od kancelářské zdi nebude to pravé ořechové. Ovšem, nějak se začínat musí...
Na nové kolekci křesel Cockpit spolupracovalo Ferrari se společností Poltrona Frau. Vzhled je přitom ovlivněn modely jako LaFerrari, FXX K či GTC4Lusso
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999