Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toto je nové nejrychlejší SUV Nordschleife, překoná i BMW M4. Ne však bez otazníků
29.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské SUV zvládlo Nordschleife v úctyhodném čase, ne však zcela úctyhodným způsobem. A je asi jen otázkou času, než Cayenne vrátí úder.
A máme tady další „rekord” Nürburgringu. Proč ty uvozovky? Protože si myslíme, že nedává smysl. Jsou kategorie aut, u kterých je honba za co nejlepším časem na okruhu zcela přirozená. Čerstvý úspěch Porsche 911 GT2 RS patří mezi ně a oprávněně vzbudil spoustu debat a nadšení. Stejně tak je zajímavé sledovat přetahovanou mezi hot hatchi. Ty si, na rozdíl od výše zmíněného Porsche, může koupit široká skupina lidí a také s nimi velice často na okruhy jezdí.
K čemu nám ale je „rekord” mezi SUV? Nelze popřít, že i mezi nimi se najdou velice rychlá auta, avšak znáte osobně nějakého majitele SUV, který by s ním opravdu na okruhy jezdil? Ani u Stelvia to nebude jinak. Okruhovou prezentaci tak u ní musíme vnímat jinak. Je to jednoduše důkaz, že to ve verzi Quadrifoglio Verde bude rychlé auto všude, nejen na okruhu.
„Stelvio Quadrifoglio jsme navrhli a postavili tak, aby nastavilo měřítka ve své třídě a vůz rozhodně nezklamal, když s časem 7 minut a 51,7 sekundy zajel světový rekord na Nürburgringu,“ říká o novém počinu šéf italské automobilky Reid Bigland. A rovnou dodává, že „jsme pyšní na to, že držíme dva rekordy Ringu. Giulia QV je nejrychlejší čtyřdveřový produkční sedan, Stelvio QV je nejrychlejší produkční SUV“.
Je však otázkou, jak dlouho Italové budou držet oba rekordy, neboť na světě již je nová generace Porsche Cayenne Turbo. Očekává se, že si prvenství vezme zpátky, byť zatím není jisté, kdy se tak stane. Letošní sezóna zakrátko skončí, Porsche tak má již jen velmi málo času - a pokud to nestihne do prvního sněhu, bude Stelvio QV králem až do jara příštího roku.
Čas Stelvia, 7:51,7, je působivý, neboť je lepší než u Astonu Martin V12 Vantage S či BMW M4. Je však také nutné zmínit, že v případě obou sporťáků nešlo o akci automobilky, čas zajel pokaždé Horst von Saurma z magazínu Sport Auto. Ten je sice výborným řidičem, ovšem takové zázemí, jaké by měly k dispozici automobilky - tedy mechaniky a volnou trať - neměl.
Stejně tak musíme i připomenout, že Stelvio mělo zalepené spáry a interiér hodně vzdálený sériovému uspořádání. Řidiče chránila klec, seděl ve skořepině a v autě nebyla zadní sedadla a pravděpodobně i další věci. Argumentovat sice lze tím, že šlo o kompenzaci váhy klece, ale v podstatě to znamená, že auto, které čas zajelo, mělo blíže k testovacímu prototypu než k sériovému vozu, jakými budou jezdit běžní lidé. Kéž by to vždy probíhalo tak, jak tomu bylo u pokusu Viperu ACR...
Alfa Romeo Stelvio QV je novým králem Ringu mezi SUV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 2 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 5 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva