Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Prius 2016: čtvrtá generace natočena v San Francisku a Bangkoku (videa)
4.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový hybridní hatchback svým designem zjevně příliš neohromí. Má však být lehčí, úspornější, řidičsky atraktivnější a uvnitř také prostornější.
Čtvrtou generaci Toyoty Prius již očekáváme hezkých pár měsíců. Ošklivý design však měl zklamat vedení automobilky, a tak hybridní hatchback nabral nemalé zpoždění. Je přitom otázkou, jak moc se novinka bude překopávat. Nedávno totiž na světlo světa unikly snímky, které odhalují standardní provedení i plug-in hybrid a o kráse se nedá mluvit ani v jednom případě. Jistě, hovoříme zde z pohledu Evropanů, nicméně poněkud krkolomná stylizace plácající přes sebe ostré hrany i obliny nejspíše nebude lákat ani Američany.
Je samozřejmě sporné, zda zmiňovaný únik nesouvisí s původním designem a my nakonec v závěru letošního roku nespatříme něco zcela odlišného. Nové záběry ze San Franciska a Bangkoku ovšem naznačují, že příliš těšit se na japonskou novinku nemáme. I přes notné maskování je totiž patrné, že Prius se skutečně nechal výrazně ovlivnit vodíkovou Toyotou Mirai. Jeho karoserie tak sice bude nadmíru aerodynamická, nicméně taková porota při volbě krásy by v jejím případě nepřevzala ani přihlášku.
Pod kapotou se objeví nová platforma Toyota New Global Architecture (TNGA), se kterou by mělo dorazit nižší těžiště a tím mnohem zajímavější jízdní vlastnosti. Zlepšení se prý dočká ovladatelnost, za čímž bude mimo jiné stát i stokilová dieta oproti stávajícímu provedení. I přes úbytek hmotnosti ovšem bude nový Prius s délkou 4,55 metru a výškou 1,77 metru o 70 mm delší a 25 mm vyšší než současná třetí generace. Kromě venkovních rozměrů má dojít také k prodloužení rozvoru, uvnitř lze tedy počítat s větším prostorem pro cestující vpředu i vzadu.
Pod kapotou lze znovu očekávat kombinaci 1,8litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru, přičemž celkově by soustava měla dávat k dobru okolo 150 koní. Spotřeba standardní hybridní verze má poklesnout o minimálně 10 procent, očekávat tedy můžeme udávaný průměr 3,5 l/100 km. Zatím však není jisté, zda toto provedení opět dostane nikl-metal-hydridové baterie, či zda přestoupí na lithium-iontové.
Nová Toyota Prius byla sice natočena s notným maskováním, i přes něj je však patrná nepřitažlivá karoserie
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda