Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota válí, ve WRC vyhrála za 18 let už druhý závod
13.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pochopitelně žertujeme, toto je úspěch, v nějž nedoufala snad ani sama Toyota. Už ve svém druhém závodě sezóny 2017 zvítězila, Latvala vede šampionát.
O zavedení nových pravidel ve světové rallye jsme informovali již loni. V jejich rámci jsme měli dostat agresivněji vypadající, hlučnější a hlavně rychlejší stroje, které měly tu moc zamíchat pořadím šampionátu samy už o sobě. Když se pak přidal nečekaný odchod Volkswagenu, který seriálu v uplynulých letech dominoval, bylo jasné, že ve WRC nezůstane kámen na kameni.
A skutečně nezůstal. První ostrý start čekal seriál v lednu v Monte Carlu, kde zvítězil sice starý známý - Sebastien Ogier - ale za volantem Fordu Fiesta WRC. Druhým kolem se šampionát WRC přesunul do Švédska, ze kterého si vítězné vavříny odváží další jméno, které jsme v uplynulých letech nebyli zvyklí vídat na čele konečného pořadí - Toyota. Pro Japonce je to vůbec první vítězství od roku 1999 a i když o tom informujeme s nadsázkou, je to skutečně velký úspěch - však značka se do světa rallye vrátila po opravdu dlouhé době a toto byl teprve její druhý závod.
To je start z říše snů, však už v Monte Carlu skončila Toyota díky Jari-Matti Latvalovi druhá. Nyní jí ten samý jezdec zajistil dokonce prvenství, a Finský pilot se tak rázem posunul i na průběžnou první příčku šampionátu před druhého Sébastiana Ogiera. Oba závodníci přitom byli ještě v minulém roce stájoví kolegové, po zmiňovaném odchodu Volkswagenu z WRC však každý musel hledat angažmá jinde. Latvala zakotvil u Toyoty, Ogier u M-Sportu, kde krotí Ford Fiesta. Tento tým je přitom v šampionátu na prvním místě, což je i zásluha druhého pilota stáje Otta Tänaka a jeho třetího a druhého místa.
Zpět ale k Latvalovi, který měl před finálním dnem náskok pouze 3,8 sekundy. Poté však vyhrál šestnáctou, sedmnáctou a osmnáctou rychlostní zkoušku, čímž definitivně odsunul zmiňovaného Tänaka do role druhého v pořadí. Po závodě přitom uvedl, že tým je nyní „supermotivován. Již se proto nemůžu dočkat, až budeme v Mexiku.“ My pak jen dodáme zajímavost ke zkrácení druhé rychlostní zkoušky. K tomuto kroku zavelela FIA poté, co vedoucí jezdci překročili maximální průměrnou rychlost 130 km/h. Tím bylo jen prokázáno, že letošní stroje opravdu hodně zrychlily, načež se mezinárodní automobilová federace začala obávat o bezpečí jezdců i diváků.
Toyota ve Švédsku zabodovala, Jari-Matti Latvala totiž získal první příčku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda