Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Už jste někdy viděli jet Hyundai 251 km/h? Tady máte příležitost
13.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Hyundai můžete mít rádi pro spoustu jejich vlastností, rychlost to ale vážně není. Tedy dosud nebyla, teď už Korejci nabízí i tu.
Před mnoha léty uzavřely německé značky gentlemanskou dohodu. Ta má za úkol držet na uzdě odvážnější řidiče, kteří by se se svými auty mohli po rychlostně pořád ještě z většiny neomezených německých dálnicích legálně prohánět prakticky jakýmkoli rychlostmi. Nepsaná dohoda stanovila jako hranici 250 km/h, a tak po léta měla prakticky všechna výkonná německá auta maximálku končící na této hodnotě.
V poslední době už si ale s touto metou mnozí hlavu nedělají. Standardně tedy většina německých výrobců pořád svá auta krotí na dvěstěpadesátce, stejně tak si ale k většině výkonných modelů můžete přikoupit omezovače posunuté na 280, 300 nebo 305 km/h. A některé vozy nemají žádné, třeba Audi R8.
V tomto kontextu je zajímavé, že se ke zmíněnému limitu dobrovolně přidávají jiní výrobci, kteří by ani nemuseli. Patří mezi ně i Hyundai, které navíc donedávna ani nemuselo řešit, co se svými auty ve 250 km/h bude dělat, protože naprostá většina z nich této mety zdaleka nedosahovala. Časy se ale mění a poté, co vody kategorie rychlých hatchbacků Korejci rozvířili modelem i30 N, se přidali též.
První opravdový korejský hot hatch nabízí dvě výkonové varianty. Slabší 250koňový zrychluje na 100 km/h za 6,4 sekundy, silnější Performance Package s 270 koňmi za 6,1 sekundy. Oba mají přeplňovaný benzínový čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku, se kterou se rozjedou na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.
Že je opravdu omezená, dokazuje přiložené video zachycující akceleraci vozu právě na německém Autobahnu. Z klidných 90 km/h se rozjede až na deklarovanou maximální rychlost, která má skoro stejnou tachometrovou podobu - ručička se dotkne nanejvýš 251 km/h. A jen o maximálku tu nejde, vidíme také akceleraci, která je zejména ze 100 na 200 km/h velmi slušná - nějakých 15 sekund je čas, za který by se nedávno nemusel stydět lecjaký německý výkonný sedan. Pak už to jde i30 N hůře, ale ne vysloveně špatně. Však se na to podívejte sami...
Ze 100 na 200 km/h i30 N trvá jen 15 sekund. Pak už je to náročnější, tachometrových 251 km/h se ale dotkne během 50. To nejsou marné hodnoty, stejně jako nejvyšší rychlost sama
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva