Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ohromnost nového BMW X7 vynikne teprve vedle obyčejného malého auta
7.6.2019 | Mirek Mazal
Největší mnichovské SUV z podstaty nemůže být malé, na parkovišti plném obyčejných mini ale se svými dimenzemi vypadá trochu jako obr při návštěvě říše trpaslíků.
Publikum na nejnovějších BMW více zaujalo obří ztvárnění legendárních ledvinek než samotné premiérové modely 7 a X7, které se kontroverzním prvkem honosí. Kritiky směřované na adresu vertikálních mříží místo obvykle stylové mřížky chladiče bylo slyšet dost, přesto není nemůže být pochyb o ochotě zákazníků zaplatit za tyto vozy miliony korun bez mrknutí oka.
Základní cena benzínové bavorské limuzíny řady 7 začíná na sumě 2 472 000 korun včetně daně a vyšší X7 stojí s DPH celkem 2 230 800 Kč. Asi nikdo ze zájemců si nevybere úplný základ bez jakékoliv příplatkové výbavy. Většinou se postupně na ulicích vyskytují mnichovská SUV s vyšším označením M50d disponující čtyřikrát přeplňovaným šestiválcem o objemu tří litrů poskytující výkon 294 kW (400 koní) a 760 Nm.
V takové konfiguraci auto dosahuje hmotnosti 2 535 kilogramů při rozměrech 5 151 x 2 000 x 1 805 mm (délka x šířka x výška). Řeč čísel je ale jedna věc, praxe druhá. V té je teprve vidět, jak mohutné tohle auto je - po boku normálních mini vypadá jako z jiného světa a běžné parkovací místo mu ani nestačí. Přesně to ukazují přiložené fotografie z Nizozemska, kde majitel nové X7 zaparkoval hned vedle Citroënu Saxo.
Černý obr s monstrózními ledvinkami vypadá až strašidelně po boku malého nevinného stříbrného hatchbacku o méně než poloviční hmotnosti. Přerostlá verze X7 má problém zajet do užších ulic města a při porovnání proporcí s Citroënem je nelze dlouho pochybovat, proč. Gigant šířkou zabírá celé jedno stání a přední část trčí do silnice. Zkušenější řidič by mohl zastavit lépe, ale i o to tu nakonec jde - precizní ovládání velkých aut vyžaduje zkušeného řidiče a tím nebývá zdaleka každý, kdo zatouží po velkém SUV.
Rozměry BMW X7 teprve vyniknou ve srovnání s Citroënem Saxo. Hovořit o monstru není přehnané
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva