Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vejdete se do jednoho z nejrychlejších aut světa? Tento člověk to zkusil s 210 cm
22.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Výjimečná auta toužíme vlastnit, mnozí z nás by ale byli zklamaní, kdyby se jim to skutečně poštěstilo. Do řady z nich se totiž nevejde každý.
Jako automobiloví nadšenci sníme o vlastnictví výjimečných aut, pochopitelně. A pokud milujeme i řízení, toužíme nejčastěji po těch sportovních, bez ohledu na místo a datum jejich zrodu. Že většina z nás bohužel zůstane jen u snů a tužeb, netřeba dodávat, však jde o vozy za miliony, někdy i desítky milionů korun, které budou už z podstaty věci k dispozici jen hrstce vyvolených.
Někteří z toho bývají zklamaní a přitom si neuvědomují, že leckdy touží po něčem, co by jim stejně nebylo k ničemu. Pokud se fandů zeptáte na BMW, co by chtěli mít, řada z nich bez váhání odpoví „M1”. Je to snad nejikoničtější mnichovský stroj, který si lidé pletli i s Ferrari a musí být skvělý. Jenže pokud jste kdysi četli náš rozhovor s jedním z šéftechniků BMW, víte, že do takového vozu se dobře nevejde už řidič vysoký ani ne 190 cm. Natož pak někdo vyšší...
A není to jen potíž M1. Stejný problém u jiného slavného auta demonstroval Jeremy Clarkson, který nikdy neřídil Ford GT40, protože má 40 palců (102 cm) na výšku a on se do něj nevejde. Do Fordu GT, který ale má 43 palců (109 cm) na výšku, už se vejde a proto si ho objednal - a po vtipném „rektálním alpinismu” v rámci Top Gearu ho i dostal.
S výškou okolo dvou metrů už si třeba dobře nesjedete ani v Lamborghini Gallardo, natož pak Spyder a pečlivě zvažovat své ambice musíte u italských a japonských sporťáků vůbec. Ty vlastně ani nemusí být tak výjimečné - např. Mazda MX-5 je velmi malé auto, Honda S2000 jakbysmet. Podobných aut je opravdu spousta a pokud jste vysocí aspoň 190-200 cm, v diskuzi jich můžete zmínit další plejádu.
V tomto kontextu nás zaujal pokus lidí Koenigseggu, kteří se dostali do kontaktu s jistým Alexem z firmy Castrol. Ten byl v rámci svých pracovních povinností na návštěvě přímo v automobilce Koenigsegg ve Švédsku a jednu svou výjimečností těžko skrýval - na výšku měří 210 cm. A Švédy nenapadlo nic lepšího, než zkusit, jestli se i takový člověk vejde do jejich aut.
Pokus byl vykonán na továrním CCXR, což je předchůdce dnešní Agery a stále jedno z nejrychlejších aut světa. Na ethanol dává až 749 kW (1 018 koní) při 7 000 ot./min a až 1 060 Nm při 5 600 ot./min. Stovku udělá za 3,1 sekundy, dvoustovku za 8,9 s a překoná rychlost 400 km/h. Dodnes jedno z aut snů, nepochybně.
Na délku měří 4 293 mm, na šířku 1 996 mm a na výšku 1 120 mm (44,1 palce, mimochodem), takže to je opravdu malé auto. A Alex vážně velký člověk, jak vidíte na jeho fotce vedle testovacího jezdce Koenigseggu Christoffera Nygaarda, normálně vzrostlého muže (prý přes 180 cm, snad si nepřidává...). Jak to dopadlo? Podívejte se sami - Alex se vešel a nevypadal smutně, máme ale pocit, že kdyby střecha musela zůstat nasazená, měl by problémy.
Přesto se zdá, že zrovna v autech Koenigseggu je místa dost, takže pokud o některém z nich sníte... sněte dál, sem se prý i s dvěma metry vejdete dobře. A pokud máte „dva-deset” jako Alex, pak holt můžete být spokojeni se svoji služební dodávkou, jako on...
210 cm výšky Koenigsegg Agera zvládne, ale se zavřenou střechou by to nedal. 200 cm prý ale problém není
Koenigseg CCXR je stále úchvatné auto, mimochodem
Zdroj: Koenigsegg@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB