Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen v Evropě potají testuje Golf, který vás naučí lépe řídit
18.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na první pohled obyčejný Golf se pod taktovkou Volkswagenu prohání po některých okruzích Evropy s neobvyklým cílem - naučit řidiče lépe řídit.
Budoucnost aut nemusí spočívat jen v odejmutí veškeré zábavy pro nadšeného řidiče a předání řízení autopilotům. Tedy alespoň máme-li věřit tomu, co na frankfurtském autosalonu řekl Ulrich Eichorn z vývojového oddělení německého Volkswagenu. Autopilot nemusí být v autě jen od toho, aby zastal vaši dnešní roli.
„Už nyní nám po závodních okruzích jezdí Golf, který má v sobě funkci trenéra závodní jízdy. Dokáže se naučit trať, vypilovat stopu a pak řidiči za volantem dávat instrukce, třeba že má brzdit později nebo že má zatočit teď a takhle moc,” uvedl Eichorn. „Ne všichni řidiči mají takové instrukce rádi, ale je to dobrý způsob, jak se zlepšit. Auto může na displeji zobrazit stopu, kterou jelo pro nejlepší čas na kolo, a vy ji pak můžete napodobit. A funguje to se zapnutým i vypnutým ESP, takže může být i docela zábava,” dodal.
Samozřejmě, že něco takového nebude vyhovovat každému řidiči, ale nejeden aspirující pilot by se díky této možnosti mohl i zlepšit i bez toho, aniž by si musel platit lidského instruktora nebo se dostával do jemu nepříjemných situací před schopnějším či zkušenějším spolujezdcem.
To zní na rozdíl od většiny „autopilotních vizí” docela zajímavě, Eichorn ovšem zatím odmítá mluvit o budoucnosti této funkce v sériové výrobě. Zatím je onen sice nemaskovaný, přesto dosud tajně testovaný Golf jen výzkumný stroj, který hledá možnosti počítačového řízení auta.
Ty jsou očividně poměrně široké a vztahují se i na auta bez volantu a pedálů. Můžete je klidně naučit driftovat a pak do nich za zážitkem posadit lidi, kteří by se do driftujícího auta jinak nedostali. Ovšem, k tomu asi nebude sloužit zrovna vůz postavený na bázi Golfu...
Volkswagen i na Nordschleife testuje autopilot, který vás naučí lépe řídit na okruhu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 2 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 4 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 5 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 7 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva