Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen v Evropě potají testuje Golf, který vás naučí lépe řídit
18.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na první pohled obyčejný Golf se pod taktovkou Volkswagenu prohání po některých okruzích Evropy s neobvyklým cílem - naučit řidiče lépe řídit.
Budoucnost aut nemusí spočívat jen v odejmutí veškeré zábavy pro nadšeného řidiče a předání řízení autopilotům. Tedy alespoň máme-li věřit tomu, co na frankfurtském autosalonu řekl Ulrich Eichorn z vývojového oddělení německého Volkswagenu. Autopilot nemusí být v autě jen od toho, aby zastal vaši dnešní roli.
„Už nyní nám po závodních okruzích jezdí Golf, který má v sobě funkci trenéra závodní jízdy. Dokáže se naučit trať, vypilovat stopu a pak řidiči za volantem dávat instrukce, třeba že má brzdit později nebo že má zatočit teď a takhle moc,” uvedl Eichorn. „Ne všichni řidiči mají takové instrukce rádi, ale je to dobrý způsob, jak se zlepšit. Auto může na displeji zobrazit stopu, kterou jelo pro nejlepší čas na kolo, a vy ji pak můžete napodobit. A funguje to se zapnutým i vypnutým ESP, takže může být i docela zábava,” dodal.
Samozřejmě, že něco takového nebude vyhovovat každému řidiči, ale nejeden aspirující pilot by se díky této možnosti mohl i zlepšit i bez toho, aniž by si musel platit lidského instruktora nebo se dostával do jemu nepříjemných situací před schopnějším či zkušenějším spolujezdcem.
To zní na rozdíl od většiny „autopilotních vizí” docela zajímavě, Eichorn ovšem zatím odmítá mluvit o budoucnosti této funkce v sériové výrobě. Zatím je onen sice nemaskovaný, přesto dosud tajně testovaný Golf jen výzkumný stroj, který hledá možnosti počítačového řízení auta.
Ty jsou očividně poměrně široké a vztahují se i na auta bez volantu a pedálů. Můžete je klidně naučit driftovat a pak do nich za zážitkem posadit lidi, kteří by se do driftujícího auta jinak nedostali. Ovšem, k tomu asi nebude sloužit zrovna vůz postavený na bázi Golfu...
Volkswagen i na Nordschleife testuje autopilot, který vás naučí lépe řídit na okruhu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva