Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa)

Unikátní tahač Volva dostal kvůli rychlosti do vínku optimalizovanou karoserii, ale standardní pohonné ústrojí s dvouspojkovým automatem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa)

18.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Unikátní tahač Volva dostal kvůli rychlosti do vínku optimalizovanou karoserii, ale standardní pohonné ústrojí s dvouspojkovým automatem.

Před takřka třemi lety divize Volvo Trucks vstoupila do historie. Na YouTube tehdy debutoval krátký klip Epic Split, ve kterém legenda akčních filmů Jean-Claude Van Damme předvedl svou slavnou roznožku. Oběma nohama se přitom opíral o zpětná zrcátka dvou couvajících kamionů, přičemž Švédové tímto způsobem demonstrovali svou technologii Dynamic Steering System. Video od té doby zhlédlo více než 84 milionů lidí, o čemž si mohou nechat zdát snad všechny ostatní automobilky, ať už vyrábí a předvádí cokoli.

V zajímavé propagaci svých výrobků se divize Volvo Trucks rozhodla pokračovat, pročež tu nově máme upoutávku na rychlostní rekord, jehož bylo dosaženo pomocí „Železného rytíře“ (Iron Knight). Tedy na zakázku postaveného kamionu, který ovšem dostal do vínku standardní hnací ústrojí v podobě motoru D13 naladěného na 2 400 koní a 6 000 Nm točivého momentu. Tento výkon pak na kola přenáší převodovka I-Shift Dual Clutch.

Zejména kvůli propagaci automatu nové video vzniklo. Inženýr značky Niklas Oberg totiž dodává, že „ve snaze o dosažení světového rychlostního rekordu je třeba mít výjimečné ústrojí. Převodovka I-Shift Dual Clutch je pro daný úkol tou nejlepší možnou, neboť zachovává vysokou míru točivého momentu i během změn rychlostních stupňů, jako to dělají závodní vozy. Díky tomu dokáže Iron Knight akcelerovat, aniž by během řazení ztrácel drahocenný čas.“

My pak jen dodáme, že „Železný rytíř“ váží okolo 4,5 tuny, pročež tu máme poměr výkonu a hmotnosti zhruba půl koně na kilo. Modifikace přitom zahrnují nový software řídicí jednotky, aerodynamicky optimalizovanou sklolaminátovou karoserii a výrazné vstupy vzduchu v bočních prazích. Úplné video odhalující dosažení nového rychlostního rekordu mezi tahači pak bude představeno příští týden 24. srpna.


Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa) - 1 - Volvo Iron Knight 2016 prvni sada 01Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa) - 2 - Volvo Iron Knight 2016 prvni sada 02Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa) - 3 - Volvo Iron Knight 2016 prvni sada 05Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa) - 4 - Volvo Iron Knight 2016 prvni sada 03Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa) - 5 - Volvo Iron Knight 2016 prvni sada 04Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa) - 6 - Volvo Iron Knight 2016 prvni sada 06Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa) - 7 - Volvo Iron Knight 2016 prvni sada 07Volvo dosáhlo nového rychlostního rekordu, potřebovalo na něj 2 400 koní (videa) - 8 - Volvo Iron Knight 2016 prvni sada 08
Volvo Trucks oznámilo dosažení nového rychlostního rekordu s unikátním kamionem zvaným Iron Knight. Ten se pyšní 2 400 koňmi či dvouspojkovým automatem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.