Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo ukázalo, jak testovalo bezpečnost nové XC40. Je to nejmenší švédský tank
25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo si tradičně zakládá na bezpečnosti svých aut a slevit z toho nehodlá ani v době, kdy její auta nepřipomínají tanky svým vzhledem. Odolností zjevně ano.
Ve světě automobilů se synonymem pro bezpečnost stala švédská značka Volvo. Ta nám v minulém týdnu představila novou XC40, své vůbec nejmenší SUV. Na rozdíl od skoro nerozbitné XC60 tak mohou panovat pochybnosti, zda je i tento stroj tím správným švédským tankem, zda při nehodě vydrží to, na co jsme u Volv zvyklí. Švédové tady ale nechtějí nechat nikoho na pochybých.
Svědčí o tom nejen pár fotek z oficiální sady, ale především nové video mapující interní simulaci nárazu z boku. Ta je prováděna vystřelením pevné bariéry v rychlosti 50 km/h, což je pro auto jedním z nejnepříjemnějších nárazů, které může utrpět - deformační zóny na boku jsou velmi malé. U Volva si ale ani s tím zjevně nemusíte dělat hlavu, testem prošlo jako nůž máslem. Čekat tak lze i pět hvězd od Euro NCAP, zvláště když součástí standardní výbavy je systém City Safety či aktivní monitoring jízdních pruhů. Mimo to lze počítat s detekcí dopravního značení, kontrolou trakce či mnoha asistenčními systémy, jenž třeba zabraňují vozu v neúmyslném vyjetí z vozovky.
S touto výbavou (Momentum) je nové Volvo XC40 aktuálně k mání od 1 033 000 Kč. Za tuto nemalou sumu přitom dostáváte verzi D4 AWD doplněnou osmistupňovým automatem, stejná převodovka je pak ostatně spárována i s druhou dostupnou variantou T5 AWD, jenž vychází na 1 085 000 Kč. Od příštího roku ale budou k dispozici i levnější varianty.
Stran toho lze zmínit ještě unikátní strategii prodeje Care by Volvo, jenž do značné míry připomíná operativní leasing. Jen s tou výjimkou, že vůz vám na konci splátek zůstává. Jinak ale za auto platíte průběžně a v ceně je i veškerá průběžná péče, která je v případě provozu vozu třeba, asistenční služby nevyjímaje. Tento způsob nabytí nových Volv by postupně měl být k dispozici ve všech zemích pro všechny modely, zatím ale v české nabídce Volva nefiguruje.
Nové Volvo XC40 stran bezpečnosti plně odpovídá standardům švédské značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva