Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholné Audi předvedlo, s jakou noblesou se dá jet 267 km/h v běžném provozu
29.8.2019 | Mirek Mazal
Žádné drama, jen ticho, klid, luxus a naprostý nadhled předvedlo nové Audi A8 při své maximální rychlosti na německé dálnici. Ani v základní benzinové verzi nemá problém pokořit metu 250 km/h.
Audi A8 už čtvrt století rozmazluje své posádky tím nejlepším, co automobilka čtyř kruhů dokáže nabídnout. Generace D2, D3, D4 a D5 vždy vytáhly z rukávu německých designérů a techniků ta největší esa a pokusily se splnit i ta nejtajnější přání náročných zákazníků. Čtvrtá generace čtyřdveřového polykače kilometrů se opět cítí nejlépe na dálnici, kde ani jeden z nejslabších motorů nemá problém pohnout téměř dvěma tunami hmotnosti a vykouzlit úsměv na tváři svým nadhledem.
Pohodlný expres s motorizací označenou 55 TFSI nabídne tichý motor se šesti válci do V a necelými třemi litry přeplňovaného objemu. Vzhledem k výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm u 1 995 kilogramů deklarované hmotnosti se agregát projevuje docela čile a na německém Autobahnu protočí digitální tachometr až na cifru 267 km/h. Dvoustovka padne za 22 sekund, což je více než dostačující pro ovládnutí levého pruhu.
Při akceleraci jako by hmotnost vozu nehrála velkou roli, A8 nabírá tempo sebejistě až k osmému rychlostnímu stupni automatické převodovky. Akcelerace na stovku se má podle technických parametrů odehrát za 5,6 sekundy a realita jen utvrzuje, že už základní benzin 55 TFSI obstojí ve službách spěchajících nadřízených.
Čím ale vůz ohromí především, je noblesa, s jakým něco takového předvádí. Rychlost přes 250 km/h rozhodně není nízká a ač při ní v rámci dnešní produkce obstojí kde co, málokteré auto ji zvládá s takovým nadhledem. Řidič sotva musí cokoli provádět, stabilita v přímém směru neochvějná, hluk od obtékajícího vzduchu nebo pneumatik minimální. Tohle je prostě rychlé cestování ve velkém stylu.
Audi A8 D5 s označením 55 TFSI nabízí překvapivě rychlé a ne až tak překvapivě noblesní svezení po německé dálnici. Momentálně jej koupit nelze, v nabídce je jediná naftová verze 50 TDI, do prodeje se ale časem jistě opět vrátí
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda