Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholu luxusu od VW to na ulici sluší, škoda, že se u nás neprodává
3.3.2019 | Petr Miler
Nedostatek odvahy vstoupit podruhé do stejné řeky zabránil Volkswagenu, aby tento model nabídl i v Evropě. Podle nás je to škoda, Phideon nepostrádá kouzlo nenápadné noblesy.
Když se řekne „vrcholný Volkswagen”, optimisté s Passatem v garáži řeknou Passat, odpůrci SUV budou pošilhávat po Arteonu a realisté budou vědět, že je to Touareg, který je nově k dispozici dokonce i s osmiválcovým motorem. Taková je situace v Evropě, v Číně mají jiná měřítka.
Za velkou zdí se totiž prodává i model Phideon, který svou velikostí, výbavou i motory zastiňuje vše ostatní, co je v Číně k mání. Prodává se tam už roky a Němci minimálně uvažovali, že jej nabídnou také v Evropě, po fiasku s modelem Phaeton jim ale zjevně chybělo dost odvahy, aby tak učinili. A podle nás je to škoda.
Připomínají to obrázky níže, které nafotil jeden Evropan při svém výletu do nejlidnatější země světa. Jak sám podotýká, narazit v Číně na Phideon není zase taková rarita, VW už tam prodal 40 tisíc těchto modelů, což je vzhledem k jejich třídě, velikosti a ceně docela úctyhodný výkon. Zákazníky oslovuje tím, že je to na jednu stranu luxusní vůz odpovídající horní polovině nabídky Audi A6, na tu druhou si ale - zvlášť na čínské poměry - odpouští jakékoli zbytečné vizuální výkřiky. Přesto máme pocit, že se jeho decentní majestát vyjímá na ulici velmi dobře.
Fakt, že jde o vůz přece jen skromnější než kdysi Phaeton (ten odpovídal Audi A8), který jinak sází na podobný recept (hodně muziky v hodně nenápadném balení) by mu podle nás zajistilo slušný úspěch i v Evropě. Nejsme ale největší automobilový koncern světa, a tak si své rady necháme od cesty. Pro tuto chvíli platí, že Phideon v Evropě na prodej není a minimálně v této generaci se na tom stěží něco změní.
Setkání s VW Phideon na ulici je pro Evropana neobvyklé, v Číně to ale zase taková raritní událost není
Přidáváme i pohled do interiéru vozu, který připomíná, že Phideon je spíše přerostlý Passat než zmenšená A8. To ale nutně nemusí být na škodu..
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva