Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW má problémy s prodejem SUV i v době nehynoucí lásky k nim, toto stahuje z USA
13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Písmena SUV se zdají být univerzálním receptem na úspěšný prodej čehokoli. I tak se občas některému nedaří a Volkswagen Touareg je posledním z takových.
Dnes už na světě nenajdeme mnoho míst, kde by auta třídy SUV nebyla skoro zaručeným receptem na úspěch na trhu. Rozhodně to platí o Evropě a ještě více o USA, přesto se na obou místech čas od času stane, že nějaké „esúvéčko” na trhu neuspěje. A je opravdu paradoxem, že Volkswagenu, kterému je v případě amerického trhu obvykle vyčítáno to, že jeho nabídka neodpovídá zámořskému vkusu a obsahuje málo SUV, se právě v USA něco takového přihodilo.
V segmentu crossoverů a SUV dnes nabízí Tiguan, Atlas a Touareg. Do roku 2020 by se daný stav měl změnit, neboť globální portfolio má být rozšířeno dokonce na 19 vozů, nicméně příští rok na tom VW bude kupodivu ještě hůře než letos - Touareg to v Americe po letošním roce zabalí.
Model, který je v Evropě velmi úspěšný, aktuálně čeká na příchod nové generace. Ta první byla na trhu od roku 2003, přičemž zpočátku šlo ve Státech o velký hit - během prvních čtyř let značka vždy prodala více než 10 tisíc aut ročně. Nicméně tuto hranici Touareg naposledy překročil v roce 2012 (již ve druhé generaci), od té doby prodeje soustavně klesají. Touareg se totiž na americké poměry stal příliš malým a příliš drahým - za svou cenu by z pohledu typického amerického zákazníka musel být buď větší, nebo by při své velikosti musel stát méně.
S tímto problémem nebojuje Touareg zrovna od včera, vaz mu ale nyní strhli jeho bratři - Tiguan a Atlas. Oba vozy postavené na modulární platformě MQB jsou o mnoho novější, stojí menší peníze a Atlas je dokonce větší. Ani Tiguan navíc není malý - ve své americké, tedy prodloužené specifikaci má takřka stejný rozvor jako „velký bratr“.
Nakonec tedy vlastně až takovým překvapením, že Tiguan se prodává jako housky na krámě a že Atlas, přestože jej třeba magazín Consumer Reports vnímá jako nezajímavý, již taktéž začíná oslovovat klientelu ve velkém. Touareg tuto dvojici znovu doplní až ve zcela nové inkarnaci, jež se v evropské verzi ukáže ještě letos. Američané si ale nejspíše budou muset počkat až do roku 2019, proto bude ten příští poněkud „plonkový“...
VW Touareg ve Státech již příliš netáhne, čemuž se nelze divit při pohledu na základní cenu, která je dvakrát tak vysoká jako u modelu Tiguan
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch