Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW nabídne další motory s elektrickým turbem. I benzinové, i kvůli spotřebě
13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci po odhalení nového Audi SQ7 plánují expanzi vlajkové technologie. Ta může být zaměřena nejen na dynamiku, ale také na spotřebu.
O elektrickém přeplňování koncern VW Group mluví již delší dobu. Jeho zapojení v produkčním voze jsme se letos skutečně dočkali, a sice v motoru 4,0 V8 TDI nového Audi SQ7. To kvůli zlepšení jízdní dynamiky v nízkých otáčkách používá kompresor, který je místo výfukových plynů poháněn elektřinou. K jeho roztočení přitom dojde 250 milisekund po sešlápnutí plynového pedálu, což v reálu znamená, že můžete očekávat velmi rychlé reakce motoru
Dané ústrojí jsme již mohli otestovat na vlastní kůži, přičemž dojmy přímo z něj jsou veskrze pozitivní. Je tu sice poměrně plochá křivka točivého momentu, která jakýkoliv povel pravé nohy dělá poněkud nudným, nicméně fakt, že SQ7 táhne jako lokomotiva za každé situace, to bohatě vynahrazuje. A co více, není přitom třeba stavět každých 100 kilometrů u čerpací stanice.
Jelikož takových lidí je nejspíše dostatek, VW Group nyní oznámil, že elektricky poháněný kompresor bude rovněž součástí řady dalších motorů koncernu. Nepůjde přitom jen o dieselové agregáty, ale taktéž ty benzinové. Kromě toho bude možné změnit charakter celého ústrojí, jež v případě SQ7 favorizuje jízdní dynamiku. Jindy však může jít o spotřebu.
Nic konkrétního prozatím zmíněno nebylo, nicméně firma Valeo, která za kompresorem stojí, uvádí snížení žíznivosti o 7 až 20 procent. V takovém případě pochopitelně nelze čekat ohromující dynamiku ani tak bryskní reakce, ale to zřejmě šetřílkům vadit nebude. S ohledem na to se dá předpokládat, že nové ústrojí zamíří nejprve do výše posazených vozů než modelů typu Volkswagenu Golf, ale kdo ví, VW někdy umí překvapit.
Elektricky roztáčený kompresor se poprvé objevil v motoru 4,0 V8 TDI určeném pro Audi SQ7. Zamířit však má do celé řady dalších aut koncernu, a to i těch benzinových
Nedávná prezentace 4,0 V8 TDI ve Vídni je stále cenným zdrojem podrobností
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda