Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW nabídne další motory s elektrickým turbem. I benzinové, i kvůli spotřebě
13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci po odhalení nového Audi SQ7 plánují expanzi vlajkové technologie. Ta může být zaměřena nejen na dynamiku, ale také na spotřebu.
O elektrickém přeplňování koncern VW Group mluví již delší dobu. Jeho zapojení v produkčním voze jsme se letos skutečně dočkali, a sice v motoru 4,0 V8 TDI nového Audi SQ7. To kvůli zlepšení jízdní dynamiky v nízkých otáčkách používá kompresor, který je místo výfukových plynů poháněn elektřinou. K jeho roztočení přitom dojde 250 milisekund po sešlápnutí plynového pedálu, což v reálu znamená, že můžete očekávat velmi rychlé reakce motoru
Dané ústrojí jsme již mohli otestovat na vlastní kůži, přičemž dojmy přímo z něj jsou veskrze pozitivní. Je tu sice poměrně plochá křivka točivého momentu, která jakýkoliv povel pravé nohy dělá poněkud nudným, nicméně fakt, že SQ7 táhne jako lokomotiva za každé situace, to bohatě vynahrazuje. A co více, není přitom třeba stavět každých 100 kilometrů u čerpací stanice.
Jelikož takových lidí je nejspíše dostatek, VW Group nyní oznámil, že elektricky poháněný kompresor bude rovněž součástí řady dalších motorů koncernu. Nepůjde přitom jen o dieselové agregáty, ale taktéž ty benzinové. Kromě toho bude možné změnit charakter celého ústrojí, jež v případě SQ7 favorizuje jízdní dynamiku. Jindy však může jít o spotřebu.
Nic konkrétního prozatím zmíněno nebylo, nicméně firma Valeo, která za kompresorem stojí, uvádí snížení žíznivosti o 7 až 20 procent. V takovém případě pochopitelně nelze čekat ohromující dynamiku ani tak bryskní reakce, ale to zřejmě šetřílkům vadit nebude. S ohledem na to se dá předpokládat, že nové ústrojí zamíří nejprve do výše posazených vozů než modelů typu Volkswagenu Golf, ale kdo ví, VW někdy umí překvapit.
Elektricky roztáčený kompresor se poprvé objevil v motoru 4,0 V8 TDI určeném pro Audi SQ7. Zamířit však má do celé řady dalších aut koncernu, a to i těch benzinových
Nedávná prezentace 4,0 V8 TDI ve Vídni je stále cenným zdrojem podrobností
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda