Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Výkon lidu. Podívejte se, jak rychlý dnes může být „obyčejný” Volkswagen Golf
23.10.2018 | Petr Prokopec
Jestli evoluce nějakou třídu aut zasáhla mimořádně pozitivně, pak je to ta nižší střední. Díky tomu si dnes za relativně malé peníze můžete koupit obyčejně vyhlížející auto, neobyčejně rychlé.
Nabídka koncernu VW se po zářijovém šoku začíná znovu pomalu rozšiřovat. Již pár dnů tak kupříkladu můžete znovu objednávat Škodu Octavia RS, která je oproti minulosti k dispozici pouze v jedné verzi, a sice s 245 koňmi. Tentýž výkon lze očekávat také u Volkswagenu Golf GTI, na jehož příchod je třeba ještě vyčkat. To platí i o eRku, které je skutečným vrcholem mezi lidovými vozy.
Není to nutně jen parafráze slova „Volkswagen”, neboť jde opravdu o maximum toho, co si dnes mezi obyčejnými auty můžete koupit. Jak už ukázal náš někdejší test, VW se s touto verzí trochu utrhl ze řetězu a do hávu toho nejběžnějšího auta v Evropě vměstnal dynamiku, na kterou jste mohli o dekádu dvě dříve pomýšlet leda se supersporty. A nejde tu jen o to, Golf R není jen mimořádně rychlý, je to pořád i mimořádně normální auto.
To zní skoro jako urážka, ale nechápejte nás špatně. Svým „zeRkováním” nepozbyl prakticky nic z toho, čím je v jakékoli obyčejnější verzi - může být tichý, komfortní, prostorný, praktický, uživatelsky nenáročný, zkrátka dokonale každodenní. Přitom je opravdu hodně rychlý a onu rychlost zvládá snad ještě lépe než ony sporťáky z minulé či předminulé dekády.
Připomíná nám to nová ukázka dynamiky té nejlepší verze z nabídky, Golfu R s příplatkovým paketem Performance, na německé dálnici. Tato verze sice oficiálně nezvyšuje výkon, její součástí ale je titanový výfuk od společnosti Akrapovič. Ten se vyznačuje nejen jadrnějším zvukem, ale také lepší průchodností a nižší hmotností, což logicky na jízdní dynamiku vliv mít bude. Navíc s paketem Performance zmizel omezovač rychlosti na obligátních 250 km/h.
Jak se tato verze projevuje v praxi, můžete sami vidět níže. Auto nemá problém na rovině atakovat tachometrových 270 km/h (podle výrobce se má rozjet až na 267 km/h, tachometr ale ukáže i více) a z vlastní zkušenosti víme, že Golf R i tyto rychlosti zvládá s naprostým nadhledem. Navíc na dosažení takových met nepotřebuje věčnost, stačí mu něco okolo 50 sekund.
Na stále obyčejně vyhlížející rodinný hatchback jde o vskutku působivé představení, zvláště při ceně pohybující se okolo milionu korun. Golf R je ztělesněním fráze „Výkon lidu” a jsme zvědavi, kdy a v jaké podobě (hovořilo se o snížení výkonu zpět na 300 koní - po faceliftu jich měl 310 - a eliminaci manuálního řazení) se znovu vrátí do nabídky. Aktuálně Volkswagen nabízí jen skladová auta, ať už to ale dopadne jakkoli, pár koní sem nebo tam na výsledném dojmu mnoho nezmění.
Volkswagen Golf R s paketem Performance Pack zvládá bez problémů atakovat rychlosti okolo 270 km/h. Momentálně je bohužel nedostupný, do nabídky se ale jistě vrátí
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 2 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 4 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 5 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva