Výkon lidu. Podívejte se, jak rychlý dnes může být „obyčejný” Volkswagen Golf

Jestli evoluce nějakou třídu aut zasáhla mimořádně pozitivně, pak je to ta nižší střední. Díky tomu si dnes za relativně malé peníze můžete koupit obyčejně vyhlížející auto, neobyčejně rychlé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Výkon lidu. Podívejte se, jak rychlý dnes může být „obyčejný” Volkswagen Golf

23.10.2018 | Petr Prokopec

Výkon lidu. Podívejte se, jak rychlý dnes může být „obyčejný” Volkswagen Golf

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jestli evoluce nějakou třídu aut zasáhla mimořádně pozitivně, pak je to ta nižší střední. Díky tomu si dnes za relativně malé peníze můžete koupit obyčejně vyhlížející auto, neobyčejně rychlé.

Nabídka koncernu VW se po zářijovém šoku začíná znovu pomalu rozšiřovat. Již pár dnů tak kupříkladu můžete znovu objednávat Škodu Octavia RS, která je oproti minulosti k dispozici pouze v jedné verzi, a sice s 245 koňmi. Tentýž výkon lze očekávat také u Volkswagenu Golf GTI, na jehož příchod je třeba ještě vyčkat. To platí i o eRku, které je skutečným vrcholem mezi lidovými vozy.

Není to nutně jen parafráze slova „Volkswagen”, neboť jde opravdu o maximum toho, co si dnes mezi obyčejnými auty můžete koupit. Jak už ukázal náš někdejší test, VW se s touto verzí trochu utrhl ze řetězu a do hávu toho nejběžnějšího auta v Evropě vměstnal dynamiku, na kterou jste mohli o dekádu dvě dříve pomýšlet leda se supersporty. A nejde tu jen o to, Golf R není jen mimořádně rychlý, je to pořád i mimořádně normální auto.

To zní skoro jako urážka, ale nechápejte nás špatně. Svým „zeRkováním” nepozbyl prakticky nic z toho, čím je v jakékoli obyčejnější verzi - může být tichý, komfortní, prostorný, praktický, uživatelsky nenáročný, zkrátka dokonale každodenní. Přitom je opravdu hodně rychlý a onu rychlost zvládá snad ještě lépe než ony sporťáky z minulé či předminulé dekády.

Připomíná nám to nová ukázka dynamiky té nejlepší verze z nabídky, Golfu R s příplatkovým paketem Performance, na německé dálnici. Tato verze sice oficiálně nezvyšuje výkon, její součástí ale je titanový výfuk od společnosti Akrapovič. Ten se vyznačuje nejen jadrnějším zvukem, ale také lepší průchodností a nižší hmotností, což logicky na jízdní dynamiku vliv mít bude. Navíc s paketem Performance zmizel omezovač rychlosti na obligátních 250 km/h.

Jak se tato verze projevuje v praxi, můžete sami vidět níže. Auto nemá problém na rovině atakovat tachometrových 270 km/h (podle výrobce se má rozjet až na 267 km/h, tachometr ale ukáže i více) a z vlastní zkušenosti víme, že Golf R i tyto rychlosti zvládá s naprostým nadhledem. Navíc na dosažení takových met nepotřebuje věčnost, stačí mu něco okolo 50 sekund.

Na stále obyčejně vyhlížející rodinný hatchback jde o vskutku působivé představení, zvláště při ceně pohybující se okolo milionu korun. Golf R je ztělesněním fráze „Výkon lidu” a jsme zvědavi, kdy a v jaké podobě (hovořilo se o snížení výkonu zpět na 300 koní - po faceliftu jich měl 310 - a eliminaci manuálního řazení) se znovu vrátí do nabídky. Aktuálně Volkswagen nabízí jen skladová auta, ať už to ale dopadne jakkoli, pár koní sem nebo tam na výsledném dojmu mnoho nezmění.


Výkon lidu. Podívejte se, jak rychlý dnes může být „obyčejný” Volkswagen Golf - 1 - VW Golf R Performance Pack 2018 novy videoscreen 01Výkon lidu. Podívejte se, jak rychlý dnes může být „obyčejný” Volkswagen Golf - 2 - VW Golf R Performance Pack 2018 novy videoscreen 02Výkon lidu. Podívejte se, jak rychlý dnes může být „obyčejný” Volkswagen Golf - 3 - VW Golf R Performance Pack 2018 novy videoscreen 03Výkon lidu. Podívejte se, jak rychlý dnes může být „obyčejný” Volkswagen Golf - 4 - VW Golf R Performance Pack 2018 novy videoscreen 04
Volkswagen Golf R s paketem Performance Pack zvládá bez problémů atakovat rychlosti okolo 270 km/h. Momentálně je bohužel nedostupný, do nabídky se ale jistě vrátí

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.