Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu

Pozoruhodně dobrý konec má nepěkně vyhlížející havárie jednoho z pouhých 24 vzniklých monster skupiny B. I tak bude oprava ještě „něco” stát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu

1.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pozoruhodně dobrý konec má nepěkně vyhlížející havárie jednoho z pouhých 24 vzniklých monster skupiny B. I tak bude oprava ještě „něco” stát.

Před několika málo dny jsme mohli vzpomenout na dnes již legendární skupinu B. Ta měla velmi krátkého trvání, neboť vozy v ní jezdící byly totiž příliš rychlé, což spolu s nedostatečnými bezpečnými opatřeními vedlo k řadě vážných zranění a dokonce i úmrtí, které vedly k jejímu konci.

Auta pro tyto soutěže určená byla ale tak výjimečná, že jejich výkony dodnes berou dech. Je přitom jedno, zda se jedná o silniční kusy nutné pro homologaci, nebo samotné závodní speciály, které jsou logicky rychlejší. Jeden z takových se ukázal i na aktuálně probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, jen radost z toho ale diváci mít nemohli.

Při tamním závodě do vrchu totiž došlo k havárii Fordu RS200 Evolution 2. Ten byl vyroben pouze ve 24 exemplářích, přičemž nejprve vznikla dvacítka z nich, posléze ovšem modrý ovál vyrukoval ještě se sbírající čtyřkou, která byla de facto poskládána z náhradních dílů. Pár z nich by přitom vůz potřeboval jako sůl i nyní.

Někdejší rallyecrossový závodník Pat Doran, jemuž vůz patří a který s ním skončil ve slaměné bariéře, přitom k incidentu uvedl: „Bohužel na horizontu se ve vysoké rychlosti zablokovaly brzdy, a co se stalo poté, to vlastně všichni viděli... já jsem v pořádku, ale s ohledem na rozsáhlé poškození kapotáže ještě zvažujeme možnosti a uvidíme, jestli „Rosie“ bude ještě letos schopná další jízdy. Byl bych ale zklamán, kdyby ne.“

Ze záběrů se přitom zdá, že RS200 skutečně dostalo „jen” ránu do panelů karoserie a její rám zůstal netknutý, stejně jako technika. Doranově týmu se tak podařilo přes noc dát auto do sice ne výstavního, ale provozuschopného stavu, kdy si mohl střihnout i další jízdu, tentokrát bez nehod. A že bylo na co koukat - v evoluční verzi tohoto stroje se nachází 2,1litrový motor naladěný na 600 koní. V kombinaci s nízkou hmotností je tak k leteckému dnu vždy blízko, tento ovšem měl ještě docela dobrý konec...


Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 1 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 01Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 2 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 02Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 3 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 03Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 4 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 04Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 5 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 05Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 6 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 06Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 7 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 07Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 8 - Ford RS200 EVO Goodwood 2017 crash 08
Kdyby měl Pat Doran o trochu více prostoru, k havárii by nejspíše nedošlo

Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 9 - Ford RS200 Evo Goodwood 2017 crash dalsi 01Vzácný speciál Fordu vážně havaroval v Goodwoodu, ráno už byl zase na startu - 10 - Ford RS200 Evo Goodwood 2017 crash dalsi 02
Auto se podařilo dát do provozuschopného stavu přes noc, i tak Doran počítá s tím, že vrátit mu dokonalost bude v přepočtu přes milionu korun. To je vážně drahý výlet do slámy...

Zdroj: Pat Doran

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.