Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Walter Röhrl si dal dokonalý dárek k 70. narozeninám, podívejte se
11.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to jedna z největších legend mezi závodními jezdci, i když v rallye vyhrál „jen” dva tituly mistra světa. A nadšení pro věc ho neopustilo ani v 70 letech.
Snad nemusíme dlouze popisovat, kdo je to Walter Röhrl. Mistr světa v rallye z let 1980 a 1982. Druhý vicemistr světa z roku 1985, kdy za volantem jedné z legend této slavné éry poznal i hořký konec skupiny B. Vítěz 14 závodů mistrovství světa, držitel rekordu Pikes Peak z dob, kdy cesta na něj skoro neznala asfalt, vítěz Le Mans z roku 1981. A nad to všechno především skvělý jezdec, který už bude jednou pro vždy zapsán v historii jako jediný člověk, který v časech skupiny B v roce 1982 povodil čtyřkolky Audi s mohutnými turby za volantem Opelu Ascona s 2,4litrovou atmosférou a pohonem zadních kol.
Je to pilot ze staré školy. Dokáže ohromit schopností dokonale ovládat monstra typu Audi Quattro a přitom si udržet precizně čistý styl, při němž neopouští ani meziplyny s dvojitým vyšlapáváním spojky, jak se sluší a patří. Sám o sobě říká, že musí být trochu šílený, když dokázal v 80. letech vplouvat s mnohasetkoňovými mašinami mezi davy na poslední chvíli uhýbajících fanoušků. A asi na tom něco bude - omezený pud sebezáchovy s precizním jízdním stylem dělá mistry. A Röhrl je mistr.
Je tak dobrý, že se jako řidič dokázal uplatňovat i dekády po konci své kariéry. Považte, že před pár léty byl stále jedním z těch, kteří se s Porsche 918 Spyder pokoušeli o rekord Nordschleife. Nakonec to nebyl on, kdo jej zajel, za nejrychlejším kolegou ale zaostal o pár sekund - v 66 letech. To si spousta řidičů výská, když jim doktor ještě vůbec dovolí řídit...
O Röhrlovi bychom mohli mluvit dlouho, dnes se k němu ale vracíme z jednoho prostého důvodu - v úterý 7. března oslavil sedmdesátiny. To by si zasloužilo článek samo o sobě, sám Röhrl se ale pochlubil tím, co si k narozeninám dal. Ano, sám, protože buď můžete jako Janek Ledecký léta plakat, že „nejlepší dárek jsem dostal, je to už let” a nebo raději na nic nečekat a obdarovat se osobně. Přesně to Walter R. udělal a papuče ani elektricky vyhřívanou deku si nenadělil.
Pořídil si Porsche 911 R - prý mu manželka řekla, ať si ho koupí, když po něm tak touží. Pořídit si z nadšení k sedmdesátinám 500koňovou 911 s manuální převodovkou, to chce vážně nehynoucí vášeň pro řízení. Pokud se ale zrovna u někoho nedivíme, že jej neopustilo, je to tento muž...
Tak dodatečně všechno nejlepší, Waltere Röhrle. Mimochodem, kdybyste to nevěděl, Porsche vám při této příležitosti uspořádalo výstavu, kde se krom různých poršáků objevuje i soutěžní Audi Quattro. Tomu se říká pocta, přitáhnout kvůli jednomu člověku do muzea Porsche vůz úplně jiné značky. Jen o něm ale Walter R. říká, že je to „nejbrutálnější stroj jeho kariéry”, tak co by to bez něj bylo za výstavu...
Co si dát k sedmdesátinám? Novou zubní protézu? A co takhle Porsche 911 R?
Zvolená specifikace hodně připomíná tu, kterou si pořídil šéf sportovní divize Porsche Andreas Preuninger
Röhrl během své dlouhé kariéry řídil kde co, právě Porsche se ale jeho životem táhnou jak červená nit
Řada lidí ho bude znát hlavně díky mistrovskému řízení brutálního Audi Quattro. S ním ale vyhrál jediný závod a v mistrovství byl nejlépe třetí, tituly získal s Fiatem a nejpozoruhodněji s Opelem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva