Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva

Nejen rytíři z Blaníku říkají, že nikdy nemůže být tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. České dálniční zácpy se zdají být ničím ve srovnání s tím, co nastalo v Číně s příchodem roku vepře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva

12.2.2019 | Mirek Mazal

Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen rytíři z Blaníku říkají, že nikdy nemůže být tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. České dálniční zácpy se zdají být ničím ve srovnání s tím, co nastalo v Číně s příchodem roku vepře.

Na rozdíl od celosvětově nejrozšířenějšího Nového roku oslavovaného 1. ledna, jak vyplývá z gregoriánského kalendáře, začíná v Číně nové období druhým měsícem po zimním slunovratu. Datum oslav tedy vychází na období od 21. ledna do 20. února, přímo další rok letos Číňané přivítali přesně 5. února. A od té doby jsou silnice zahlceny stojícími automobily.

Pro Čecha stěží představitelné zácpy jsou vlastní všem tamním hlavním dálničním uzlům, a to přesto, že jsou pojaty velmi velkoryse. Z některých míst jsou hlášeny kolony tisíců aut, které se rozjely někdy až po 10 hodinách.

Typickým příkladem budiž situace v regionu Kuang-tung, kde se lidé též dali do pohybu, aby navštívili své příbuzné. Sváteční rodinné setkání si naplánovala většina ze 110 milionů obyvatel této nejlidnatější provincie. Hromadný přesun nezvládly pohltit ani tamní mnohaproudové dálnice a z širokých bulvárů až o desítkách pruhů se staly nekonečné řady brzdových světel. V noci silnice vypadají jako vánoční řetězy rozvinuté napříč jihem Čínské lidové republiky.

Podle tamních zdrojů se infrastruktura musí vyrovnat s týdenním náporem až 415 milionů lidí, kteří si naplánovali potěšit druhé svojí návštěvou. Všichni vyrazili ve stejnou chvíli a radost z příchodu roku vepře střídá frustrace z přeplněných dálnic. Astrologové předpovídají spíše klidných 12 měsíců, ale první dny tomu vůbec nenasvědčují. Podívejte se, jak to v Číně v posledních dnech vypadalo, jsou to svým způsobem fascinující scenérie...


Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 1 - Zacpa v Cine foto 01Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 2 - Zacpa v Cine foto 02Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 3 - Zacpa v Cine foto 03Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 4 - Zacpa v Cine foto 04Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 5 - Zacpa v Cine foto 05Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 6 - Zacpa v Cine foto 06Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 7 - Zacpa v Cine foto 07Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 8 - Zacpa v Cine foto 08Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 9 - Zacpa v Cine foto 09Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva - 10 - Zacpa v Cine foto 10
Kvanta aut čekají v Číně na uvolnění každého centimetru silnice, někdy jde až do 10 hodin stojící kolony na dálnicích o desítkách pruhů

Zdroj: New China

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.