Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zapomínáte, jak krásně zní motory bez turba? Srovnání těchto tří strojů vám to připomene
15.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jde o srovnání dynamiky, výsledek vás ale rychle přestanete zajímat. Tento souboj je v prvé řadě slast pro uši, které se od moderních turbomotorů nikdy nedočkáte.
Na trhu se stále najde pár aut s atmosférickými motory, v podstatě ale jde buď o úplné dno nebo naopak absolutní vrchol nabídky. Nicméně stejně jako v případě dieselů se zdá, že strojit jim funus bylo předčasné. Nová metodika měření spotřeby WLTP daleko více reflektuje reálný svět, a jako taková si daleko více rozumí s objemnějšími atmosférami než s menšími turbomotory, které byly ušity na míru laboratorním testům. Riccardo Bettini, šéf vývoje u Lamborghini, proto uvedl, že automobilka se jich hned tak nevzdá.
Bettiniho slova jsou přímo rajskou hudbou pro naše uši, stejně jako je rajskou hudbou jekot vytočeného atmosférického desetiválce modelu Huracán. Motor pod kapotou verze LP610-4 produkuje 610 koní, jež přenáší automat na všechna čtyři kola. Dle automobilky to stačí na zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a na dvoustovku za 9,9 sekundy. Pokud by to pak někoho zajímalo, maximálka přesahuje 325 km/h a zabrzdit ze stovky zvládne Lambo po 31,9 metrech.
Italská automobilka je přitom jednou z mála, která ještě atmosférické motory používá. Pokud byste hledali druhou takovou, kupodivu nemusíte opouštět koncernové vody. Máme tu také Porsche, které sice u běžnější části své nabídky vsadilo na přeplňování, nicméně modelům jako GT3 a GT3 RS ponechalo taktéž atmosféru. Konkrétně pak čtyřlitrový plochý šestiválec, jenž ve své poslední inkarnaci produkuje 500, respektive 520 koní.
Nás dnes bude více zajímat slabší provedení GT3, neboť právě to se dalo do křížku se zmiňovaným „hurikánem“. Člověk stojící za kanálem DragTimes na Youtube a majitel Lamborghini Huracán v jedné osobě se s přáteli nejprve rozhodl porovnat stávající provedení Porsche s variantou před faceliftem. To sice taktéž disponovalo atmosférickým motorem, nicméně objem šestiválce dosahoval „pouze“ 3,8 litru a výkon vyšplhal na 475 koní. I tak malý rozdíl v technice se nicméně projevil velkým odstupem na dráze.
Zcela dle očekávání šla tedy do souboje s Lamborghini varianta 991.2, která přitom disponovala stejně jako Huracán automatickou převodovkou. Nicméně oproti italské čtyřkolce míří veškerý výkon u německého vozu na zadní kola, stovka u něj padne po 3,4 sekundách. Tedy za předpokladu, že máte tak jako v tomto případě PDK, s manuálem jste ještě o další čtyři desetiny pomalejší.
Huracán i v praxi vítězí, tentokráte ale vlastně ani moc nezáleží na tom, kdo je první v cíli. Daleko zajímavější je samotná cesta směrem k pomyslnému šachovnicovému praporku. Během ní se dočkáte oné rajské hudby, jakou dokáží zapět jen atmosféry. Už jsme skoro zapomněli, jaká krása to je...
Dostaveníčko dvou Porsche 911 GT3 a jednoho Lamborghini Huracán LP610-4 je potěcha nejen pro oči, ale především pro uši
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis