Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zapomínáte, jak krásně zní motory bez turba? Srovnání těchto tří strojů vám to připomene
15.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jde o srovnání dynamiky, výsledek vás ale rychle přestanete zajímat. Tento souboj je v prvé řadě slast pro uši, které se od moderních turbomotorů nikdy nedočkáte.
Na trhu se stále najde pár aut s atmosférickými motory, v podstatě ale jde buď o úplné dno nebo naopak absolutní vrchol nabídky. Nicméně stejně jako v případě dieselů se zdá, že strojit jim funus bylo předčasné. Nová metodika měření spotřeby WLTP daleko více reflektuje reálný svět, a jako taková si daleko více rozumí s objemnějšími atmosférami než s menšími turbomotory, které byly ušity na míru laboratorním testům. Riccardo Bettini, šéf vývoje u Lamborghini, proto uvedl, že automobilka se jich hned tak nevzdá.
Bettiniho slova jsou přímo rajskou hudbou pro naše uši, stejně jako je rajskou hudbou jekot vytočeného atmosférického desetiválce modelu Huracán. Motor pod kapotou verze LP610-4 produkuje 610 koní, jež přenáší automat na všechna čtyři kola. Dle automobilky to stačí na zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a na dvoustovku za 9,9 sekundy. Pokud by to pak někoho zajímalo, maximálka přesahuje 325 km/h a zabrzdit ze stovky zvládne Lambo po 31,9 metrech.
Italská automobilka je přitom jednou z mála, která ještě atmosférické motory používá. Pokud byste hledali druhou takovou, kupodivu nemusíte opouštět koncernové vody. Máme tu také Porsche, které sice u běžnější části své nabídky vsadilo na přeplňování, nicméně modelům jako GT3 a GT3 RS ponechalo taktéž atmosféru. Konkrétně pak čtyřlitrový plochý šestiválec, jenž ve své poslední inkarnaci produkuje 500, respektive 520 koní.
Nás dnes bude více zajímat slabší provedení GT3, neboť právě to se dalo do křížku se zmiňovaným „hurikánem“. Člověk stojící za kanálem DragTimes na Youtube a majitel Lamborghini Huracán v jedné osobě se s přáteli nejprve rozhodl porovnat stávající provedení Porsche s variantou před faceliftem. To sice taktéž disponovalo atmosférickým motorem, nicméně objem šestiválce dosahoval „pouze“ 3,8 litru a výkon vyšplhal na 475 koní. I tak malý rozdíl v technice se nicméně projevil velkým odstupem na dráze.
Zcela dle očekávání šla tedy do souboje s Lamborghini varianta 991.2, která přitom disponovala stejně jako Huracán automatickou převodovkou. Nicméně oproti italské čtyřkolce míří veškerý výkon u německého vozu na zadní kola, stovka u něj padne po 3,4 sekundách. Tedy za předpokladu, že máte tak jako v tomto případě PDK, s manuálem jste ještě o další čtyři desetiny pomalejší.
Huracán i v praxi vítězí, tentokráte ale vlastně ani moc nezáleží na tom, kdo je první v cíli. Daleko zajímavější je samotná cesta směrem k pomyslnému šachovnicovému praporku. Během ní se dočkáte oné rajské hudby, jakou dokáží zapět jen atmosféry. Už jsme skoro zapomněli, jaká krása to je...
Dostaveníčko dvou Porsche 911 GT3 a jednoho Lamborghini Huracán LP610-4 je potěcha nejen pro oči, ale především pro uši
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva