Závodní Tesla Model S se ukázala v akci. Je mnohem rychlejší, než měla být (videa)

Speciál pro šampionát Electric GT měl disponovat 422 koňmi, se kterými by zvládal stovku za 3,2 sekundy. Hotové auto je ale o míle vpředu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Závodní Tesla Model S se ukázala v akci. Je mnohem rychlejší, než měla být (videa)

27.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Závodní Tesla Model S se ukázala v akci. Je mnohem rychlejší, než měla být (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Speciál pro šampionát Electric GT měl disponovat 422 koňmi, se kterými by zvládal stovku za 3,2 sekundy. Hotové auto je ale o míle vpředu.

Před pár dny Tesla představila závodní variantu Modelu S. Ta se bude účastnit zcela nové série Electric GT, s jejímž spuštěním se počítá ještě letos. Konkrétní datum ale zatím známo není, automobilka v této souvislosti zmínila pouze některé okruhy, na kterých se pojede a mezi něž patří třeba Nürburgring či Paul Ricard. Více víme o samotném voze, který se nově představuje na několika videích.

V prvé řadě tu máme záběry z haly výstaviště Autosport International, kde byla závodní verze slavnostně odhalena v produkční verzi. Jelikož jde o improvizovanou vnitřní trať, kde se sází hlavně na efekt, jsou prakticky všechny záběry ponořeny do tmy. I přesto je ale patrné, že Model S dokáže dát pořádně „zahulit“ zadním pneumatikám, kam míří veškerý výkon, tedy 796 koní.

I přes tento handicap ovšem novinku rozhodně nemůžeme označit za pomalou, ostatně zrychlení z klidu na stovku zvládá za pouhé 2 sekundy. To je o pět desetin rychleji než silniční verze P100D, ze které speciál pro šampionát Electric GT vzešel. Změny neproběhly pouze na karoserii, ale rovněž na podvozku a pohonném ústrojí. Kromě toho vůz zhubl o nemalých 500 kilo.

Dechberoucí jízdní dynamice se tedy divit nemůžeme, byť druhé z videí nám ji nedemonstruje až tak věrně. Stejně jako u třetího snímku je na něm vyobrazena testovací varianta, která vzešla ze silniční varianty P85D. V jejím případě se přitom počítalo se 422 koňmi, které stály za zrychlením z klidu na stovku za 3,2 sekundy.

Závěrem pak jen dodáme, že závodní speciály nebudou užívat Superchargery Tesly, ale rychlodobíjecí stanice CHAdeMO. Tedy alespoň během první sezóny. Pořadatelé šampionátu proto již uzavřeli partnerství s firmou Magnum Cap, která bude mít tuto záležitost na starosti a která každý z dvaceti závodních vozů vybaví dobíjecím systémem o výkonu 55 kW.


Závodní Tesla Model S se ukázala v akci. Je mnohem rychlejší, než měla být (videa) - 1 - Tesla Model S Electric GT 2017 videoscreen 01Závodní Tesla Model S se ukázala v akci. Je mnohem rychlejší, než měla být (videa) - 2 - Tesla Model S Electric GT 2017 videoscreen 02Závodní Tesla Model S se ukázala v akci. Je mnohem rychlejší, než měla být (videa) - 3 - Tesla Model S Electric GT 2017 videoscreen 03Závodní Tesla Model S se ukázala v akci. Je mnohem rychlejší, než měla být (videa) - 4 - Tesla Model S Electric GT 2017 videoscreen 04
Závodní Tesla Model S dala svým pneumatikám pořádně zabrat. Ovšem pouze jako hotová verze, vývojový speciál zachycený na trati měl totiž k dispozici takřka poloviční výkon

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše