Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví

Prasklá pneumatika zní jako velká nepříjemnost už v dálniční stotřicítce, Stevu Torrencovi ale praskla ve 487 km/h a pak těžce havaroval.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví

23.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prasklá pneumatika zní jako velká nepříjemnost už v dálniční stotřicítce, Stevu Torrencovi ale praskla ve 487 km/h a pak těžce havaroval.

Jak může dopadnout nehoda ve 487 km/h? Jsou situace, za kterých z ní odejdete bez jediného škrábnutí. Jenže to kolem sebe musíte mít skutečné závodní auto, ne třeba další pasažéry, sedačky a kulatý trup letadla. Přesvědčil se o tom texaský závodník Steve Torrence.

Při čtvrtmílových závodech AAA Texas NHRA Fall Nationals jel proti Richiemu Cramptonovi. Závod vyhrál s cílovou rychlostí 487 km/h - a hned poté mu praskla levá zadní pneumatika, což ho okamžitě poslalo do bariéry a zdemolovalo jeho vůz. „Jakmile pneumatika praskla, vůz se stočil doleva. Snažil jsem se kontrovat volantem, ale pak jsem narazil do zdi a už jsem se jen vezl,” řekl v rozhovoru hned po nehodě. Jeho první slova ale byla jiná: „Vyhrál jsem tohle kolo?”

Jak vidíme na obrázcích níže, z auta vystoupil po vlastních díky tomu, že se z vozu odlomila jen tenká příď a od prostoru po nohy až dozadu zůstal vůz v jednom kuse. V tomto klání přes nehodu skutečně vyhrál a i přes nehodu postoupil do semifinále a s druhým, záložním vozem - pravidla dovolují v případě nehody použít druhé auto - pokračoval v závodění. Celkové vítězství ve své třídě Top Fuel však nezískal.

Torrence měl samozřejmě docela štěstí, zejména v tom, že po nárazu do zdi nepřibral ještě soupeřovo auto. Je však vidět, že i když top fuel dragstery jezdí jen rovně, jsou to špičková závodní auta i po stránce bezpečnosti. Něco jako Formule 1, jen bez nutnosti zatáčet a mnohem, mnohem rychlejší. Tedy, při jízdě rovně...


Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 1 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 01Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 2 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 02Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 3 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 03Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 4 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 04Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 5 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 05Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 6 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 06Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 7 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 07Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 8 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 08Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 9 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 09Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 10 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 10Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 11 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 11Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 12 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 12Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 13 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 13Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 14 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 14Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví - 15 - Steve Torrence nehoda 487 kmh NHRA 15
Torrence vyvázl z děsivé nehody jako zázrakem zcela nezraněn

Zdroj: Drag Zine

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše