Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Závodník po defektu havaroval ve 487 km/h. Vyvázl, jeho první otázka pobaví
23.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Prasklá pneumatika zní jako velká nepříjemnost už v dálniční stotřicítce, Stevu Torrencovi ale praskla ve 487 km/h a pak těžce havaroval.
Jak může dopadnout nehoda ve 487 km/h? Jsou situace, za kterých z ní odejdete bez jediného škrábnutí. Jenže to kolem sebe musíte mít skutečné závodní auto, ne třeba další pasažéry, sedačky a kulatý trup letadla. Přesvědčil se o tom texaský závodník Steve Torrence.
Při čtvrtmílových závodech AAA Texas NHRA Fall Nationals jel proti Richiemu Cramptonovi. Závod vyhrál s cílovou rychlostí 487 km/h - a hned poté mu praskla levá zadní pneumatika, což ho okamžitě poslalo do bariéry a zdemolovalo jeho vůz. „Jakmile pneumatika praskla, vůz se stočil doleva. Snažil jsem se kontrovat volantem, ale pak jsem narazil do zdi a už jsem se jen vezl,” řekl v rozhovoru hned po nehodě. Jeho první slova ale byla jiná: „Vyhrál jsem tohle kolo?”
Jak vidíme na obrázcích níže, z auta vystoupil po vlastních díky tomu, že se z vozu odlomila jen tenká příď a od prostoru po nohy až dozadu zůstal vůz v jednom kuse. V tomto klání přes nehodu skutečně vyhrál a i přes nehodu postoupil do semifinále a s druhým, záložním vozem - pravidla dovolují v případě nehody použít druhé auto - pokračoval v závodění. Celkové vítězství ve své třídě Top Fuel však nezískal.
Torrence měl samozřejmě docela štěstí, zejména v tom, že po nárazu do zdi nepřibral ještě soupeřovo auto. Je však vidět, že i když top fuel dragstery jezdí jen rovně, jsou to špičková závodní auta i po stránce bezpečnosti. Něco jako Formule 1, jen bez nutnosti zatáčet a mnohem, mnohem rychlejší. Tedy, při jízdě rovně...
Torrence vyvázl z děsivé nehody jako zázrakem zcela nezraněn
Zdroj: Drag Zine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 39 minutami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva