Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Auta objevená v 27 let zamčené garáži byla „vysvobozena”. Jejich další osud překvapí
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poklad, který déle jak čtvrtstoletí čekal na objevení v jedné americké garáži už znovu uzřel světlo světa. A majitel hned rozhodl o tom, co se s auty bude dít dál.
Před dvěma týdny se svět dozvěděl o skoro neuvěřitelném objevu. Jedna chátrající garáž v Severní Karolíně skrývala po dlouhých sedmadvacet let opravdu vzácná auta. Hlavní roli v tomto příběhu hrají Ferrari 275 GTB z roku 1967 a AC Cobra 427 z roku 1966, společnost jim dělal Triumph TR-6 (1976), Morgan Plus 8 (1978) a BMW 325ix (80. léta). Tato trojice však měla podružnou roli, alespoň z obecného pohledu. Jak si ale za chvíli řekneme, majitel je zcela jiného názoru.
Nejprve je ovšem třeba zabývat se jinou záležitostí. Již před dvěma týdny jsme zmínili, že garáž i přilehlý dům jsou po více jak čtvrtstoletí „nepéče” ve zchátralém stavu, a městská rada tak rozhodla o jejich demolici. A jakkoli je pro svobodomyslného člověka obtížně pochopitelné, že úřady takto mohou vztáhnout ruku na soukromý majetek, jehož stav je leda estetickým problémem, právě ta se stala impulsem k celému objevu.
Tom Cotter, který jakožto moderátor pořadu Barn Find Hunter (doslova Lovec stodolových nálezů) onu garáž představil světu, se nyní dozvěděl, že úřady již stanovily datum demolice. Bylo tedy zapotřebí vozy přestěhovat, jinak by nejspíše padly za oběť bouracím kladivům. Tom proto s přívěsem vyrazil znovu do Severní Karolíny, aby Warrenovi, příteli majitele vozů, s odvozem napomohl. Snadné to ale nebylo, operace zabrala 12 hodin.
Důvodem nebyla ani tak skutečnost, že z pětice aut si udělala svůj domov řada myší a jiných hlodavců. Zatímco Cobra možná i kvůli své jednoduchosti nepředstavovala při přesunu ven a na přívěs žádnou obtíž, v případě Ferrari a dvojice britských roadsterů zaúřadoval zub času natolik, že došlo k zareznutí vždy minimálně jednoho kola. Došlo tedy na použití pomocných vozíků, se kterými se nakonec všechny vozy povedlo zachránit. A svou roli ve všem sehrála i společnost Hagerty, která za pořadem Barn Find Hunter stojí. Vzácným autům zajistila pronajaté skladiště a postarala se i o jejich pojištění, od kterého místní firmy dávaly ruce pryč.
Na majiteli vozů, který je stále živ, raději ale zůstává v anonymitě, bylo rozhodnutí o dalším osudu aut. To je docela překvapivé, neboť jsme čekali, že pokud si některé z vozů nechá, budou to ty nejcennější. A nebo se zbaví všech. Udělal to ale přesně naopak - z celé pětice si ponechá pouze Morgan a Triumph, zbytek prodá.
Zejména Ferrari a Cobra tedy zamíří do dražby v rámci aukce Amelia Island pořádané společností Gooding & Company 9. března. Kvůli přípravám tak oba vozy prošly nezbytným servisem, díky čemuž je možné nastartovat i jejich motory. Nicméně je zjevné, že nového majitele čeká ještě kus práce s renovací.
Celý příběh tak vlastně má šťastný konec, zejména pro ono Ferrari. To se již stihlo zúčastnit nedávné akce Cavallino, jež se každoročně koná na floridské Palm Beach. Tam se i kvůli okolnostem souvisejícím s jeho nalezením stalo nejjasněji zářící hvězdou, i přes prach pokrývající jeho karoserii. Je tedy možné, že jeho dražba přinese ještě jedno překvapení, výjimečně vysokou cenu...
Vzácné Ferrari 275 GTB a AC Cobra 427 nyní již vládnou funkčními motory...
...smrti ovšem unikly jen o fous
Takto přitom ona garáž určená k demolici vypadala po svém otevření po 27 letech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch