Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h
3.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Deset válců se pod kapotu řady 1 nikdy nemontovalo. Toto auto bylo původně 120d, motor V10 S85B50 se do něj ale vešel snadno.
Dvanáctiválcové hatchbacky normálně nepořídíte, ale lze je postavit. Existují jako starší projekty zavedených tunerů a vznikají i dnes a ne zas tak ojediněle. To, co před sebou máme tentokrát, má ovšem o dva válce méně. Třebaže to zvenčí vypadá na obyčejnou řadu 1 třeba s čtyřválcovým dieselem.
Také to původně byl model 120d se vznětovým motorem o výkonu 163 koní. To není nic špatného, ale také to není auto, o kterém by bylo nutno psát roky po jeho zrodu. Tahle černá pětidveřová řada 1 dostala nevelkou ránu a snad se majiteli nechtělo do opravy, snad měl už delší dobu jiné plány - přesně nevíme. Do toho ovšem přišla M5 E60, také bouraná, ovšem tentokrát na zadní část auta.
Takže to, co je u této generace M5 podstatné, zůstalo v pořádku. Jistě už je jasné, kam tím míříme - německá firma KJ-Performance, která se zabývá opravami a úpravami vozů značky BMW, tahle dvě auta zkombinovala. A přidala díly ze třetího, neméně schopného stroje, aby vytvořila jeden z nejrychlejších atmosférických hatchbacků řady 1 pod sluncem.
Původní diesel se i s převodovkou stěhoval z auta ven a po opravě strukturálních částí poškozených nehodou a také zesílení, kde bylo třeba, a úpravy některých partií putoval dovnitř vidlicový desetiválec S85B50 i s poloautomatem SMG. Nebyl nový, jak stojí i výše, dostalo se mu i nějakého servisu a úpravy sání a řízení, takže nyní dává 550 koní v ukrutných 8 800 ot./min.
Tím třetím a neméně schopným strojem je BMW M3 generace E92 a je tu z něj řízení, podstatná část zadní nápravy včetně diferenciálu - který ale dostal kratší stalý převod - a poloos. Také jsou na všech čtyřech kolech brzdy z tohoto vozu a uvnitř z něj najdeme přístrojový štít, sedadla a volant. Odpružení je značky KW, je to verze Clubsport III.
Nelze se divit tachometru do 330 km/h; tohle auto nemá omezovač rychlosti a oněch 550 koní si musí poradit s rozumnými 1 590 kilogramy v plně připraveném stavu. Auto tedy zvládne 340 km/h a na stovce je za 4,4 vteřiny, jak ukáže jedno z videí níže. A kdyby vás zajímalo rozložení oné hmotnosti s destiválcovým motorem vpředu, pak je pořád skoro ideální - 55 procent na přední ose a 45 na zadní.
Výkon by se měl pohybovat někde u sériových 507 koní a 520 Nm. Není tu výfuk z M5 E60, alespoň ne z velké části, svody z tohoto vozu s největší pravděpodobností pochází. Ovšem koncovku vidíme jednu, nikoliv čtyři; potrubí má údajně průměr 90 mm, takže by to mohlo stačit, a byly odstraněny katalyzátory.
Právě výfukový systém by ještě mohl doznat nějakých změn, jak uvádí autoři tohoto projektu. Je to totiž poměrně čerstvá stavba, vůz vznikal letos v létě. A jak už to s podobnými projekty bývá, nejsou nikdy úplně hotové, vždycky se objeví něco, co ještě lze dodělat nebo vylepšit. Zatím se můžeme podívat na několik fotografií ze stavby, obrázky hotového vozu a několik videí, které ho ukazují v akci. Špatně rozhodně nejede a zní ještě lépe...
Ze dvou sériových a lehce bouraných BMW vzniklo jedno, které má do série blízko jen vizuálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan