BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly

Pokud se vám dnešní BMW nelíbí, ani vás nebaví a přesto chcete BMW, můžete sáhnout po krásné E9 CS a vnuknout ji techniku ostré M5 E39.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly

28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud se vám dnešní BMW nelíbí, ani vás nebaví a přesto chcete BMW, můžete sáhnout po krásné E9 CS a vnuknout ji techniku ostré M5 E39.

Existuje spousta lidí, pro které jsou starší BMW vizuálně mnohem přitažlivější než ta nová. A existuje ještě více těch, kterým se současná BMW nelíbí pro jejich techniku, která z nich dělá stále méně řidičské stroje. Pokud patříte mezi takové a zároveň si myslíte, že automobilka byla technicky na vrcholu někdy před 10 až 20 léty a nepohrdnete tehdejšími motory, podvozky a částečně i elektronikou, existuje způsob, jak to všechno zkombinovat. Německá firma MKO se pustila do přesně takového projektu - skloubila elegantní karoserii modelu E9 3.0 CS ze 70. let, předchůdce řady 6 E24, s mechanikou modernější, ale ne zcela moderní M5 E39.

Není tu jen osmiválcový motor S62, ale úplně všechno, tedy manuální šestikvalt, zavěšení kol i kola samotná, brzdy, elektronika, klimatizace a dokonce i interiér, nebo aspoň jeho velká část. Zde je možno vidět výhodu např. v přítomnosti airbagů, z hlediska estetického ale působí tlustý volant a masivní palubní deska dost nepatřičně a radši bychom zachovali sériovou kabinu.

Zvenčí však na karoserii vytvořené studiem Karmann neproběhly téměř žádné změny, snad až na úpravu blatníků pro větší kola či zabudování výfuku o čtyřech koncovkách. Dokud se tedy neznalé oko nepodívá dovnitř, jen máloco dává tušit přítomnost 4,9litrového atmosférického motoru, který produkuje okolo 400 koní a 500 Nm.

Tento stroj je v podstatě křížencem obou zmíněných automobilů. Vznikl postupným namontováním karoserie E9 na šasi a mechaniku E39, ne „pouhým” zabudováním komponentů z E39 do staršího auta. Samozřejmě muselo být obé upraveno, protože BMW řady 5 E39 je docela velké auto a naopak E9 CS zas tak velké není, rozdíl např. v rozvorech je asi 20 cm a v délce asi 12 cm.

Je to jistě zajímavý stroj, který sice jako historický automobil registrovat nepůjde, nemá-li člověk ty správné známé, a někteří puristé budou prskat. Svému majiteli však bude určitě působit obrovskou radost, a to ať už po otevření vrat garáže jen pohledem, či na silnici atmosférickým osmiválcem, manuálním šestikvaltem a podvozkem BMW M5. My jsme pro, z historie BMW mnoho lepších kombinací „vytřískat” nelze...


BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly - 1 - bmw e9 cs v8 e39 01BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly - 2 - bmw e9 cs v8 e39 02BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly - 3 - bmw e9 cs v8 e39 03BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly - 4 - bmw e9 cs v8 e39 04BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly - 5 - bmw e9 cs v8 e39 05BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly - 6 - bmw e9 cs v8 e39 06BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly - 7 - bmw e9 cs v8 e39 07
Moderní palubní deska to trochu kazí, jinak je však tato E9 CS téměř perfektní

Zdroj: CarBuildIndex

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše