Reklama

BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku

BMW M nebo BMW i jsou dnes dobře známé veličiny, svého času ale v nabídce mnichovské nabídky figurovalo také BMW L, konkrétně L7. A byl to vážně kus.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku

4.11.2018 | Petr Prokopec

BMW M nebo BMW i jsou dnes dobře známé veličiny, svého času ale v nabídce mnichovské nabídky figurovalo také BMW L, konkrétně L7. A byl to vážně kus.

Nemusíte být zas až takoví fandové BMW, abyste si mysleli, že moderní historii mnichovské automobilky máte dobře zmapovanou. Řady 3, 5, 6 a 7, později i 8, 1 a 4, nějaká eMka, pár SUV s písmenem X v názvu, sportovní Zetka a nakonec i elektrické a hybridní typy s „íčkem” ve jméně... Nezdá se to být tak složité. Přesto existuje pár modelů, o jejichž existenci ví jen pár zasvěcených a přesně takový teď máme před sebou.

Může se zdát, že jde jen o další exemplář řady 7 generace E38, které jsou tu a tam stále k vidění i na českých silnicích, ale není tomu tak. Toto je velmi vzácná varianta L7 - nikoli 750Li či cokoli podobného, ale prostě jen L7 -, která vznikla v méně než tisícovce exemplářů. Představovala přitom absolutní vrchol mnichovské produkce své doby a dodnes dokáže okouzlit tím, kolik toho dokázala nabídnout.

Verze L7 přišla na svět v roce 1997, tedy tři roky po zahájení výroby generace E38. Založena byla na dvanáctiválcovém modelu 750i, i ve srovnání s jeho prodlouženou verzí byl ovšem rozvor prodloužen o 25 centimetrů na 3,3 metru. Díky tomu se celková délka protáhla na 5,37 m. Základní řada 7 tak vedle L7 vypadala jako trpaslík, nabídnout totiž mohla pouze 2,93metrový rozvor a 4,98metrovou délku.

Veškeré prodloužení šlo ve prospěch prostoru vzadu, do dvojice komfortních křesel tak mohou usednout i 2,2 metru vysocí hráči basketballu. Překvapivě však do Spojených států BMW L7 nezamířilo, místo toho bylo určeno pouze pro Evropu, Střední východ a jihovýchodní Asii. Během prvních dvou let výroby vzniklo 462 kusů, po faceliftu v roce 1998 bylo do roku 2001 vyrobeno dalších 437 vozů ve verzích s levo- i pravostranným řízením.

Modernizace ovšem byla vcelku umírněná, v rámci vzhledu se týkala víceméně jen předních a zadních světlometů. Standardem se pak ve všech případech staly hlavové airbagy, pod kapotou se však u provedení L7 nepohnul ani šroubek. Po celou dobu tedy vůz profitoval z 5,4litrového dvanáctiválce, který byl naladěn na 322 koní a 490 Nm. S tímto výkonem přitom vůz zvládal až 250 km/h.

Spíše než na jízdní dynamiku se ovšem provedení L7 zaměřilo na komfort, proto bylo možné uvnitř počítat s elektricky stavitelnými sedadly, zadními opěrkami pro nohy, chladničkou, televizí s tunerem a videopřehrávačem, přehrávačem na 6 CD či třeba navigací. Nechyběl dokonce ani fax, který je vám dnes pochopitelně k ničemu - tedy krom pořádání exkurzí do historie.

Od roku 2000 navíc BMW začalo nabízet i příplatkovou skleněnou stěnu, jenž mohla dělit řidiče a cestující vzadu, ta ovšem není součástí vozu, který můžete vidět na fotkách níže. Ten pro změnu disponuje paketem od Alpiny, který zahrnuje vícepaprsková litá kola, čelní spoiler, ozdobné grafické polepy či logo této značky nahrazující tradiční emblém BMW.

Přímo tento vzácný stroj se loni objevil v aukci a jeho cena se vyšplhala až k 1 milionu Kč, což je vskutku vysoká částka, na dnes přesně 20 let starý vůz rozhodně. Občas narazíte v prodeji i na jiný, zachovalé exempláře ale o mnoho levněji nepořídíte. Pochopitelně to není málo peněz, ale podívejte se hlavně na luxus, který L7 nabízí cestujícím vzadu - něco takového okouzlí i dnes. Bohužel, s velkým zájmem se tato varianta u zákazníků nesetkala, a tak L7 - ani žádné další BMW L - nikdy později světlo světa nepoznalo...

BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 1 - BMW 750i L7 1998 na prodej 01BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 2 - BMW 750i L7 1998 na prodej 02BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 3 - BMW 750i L7 1998 na prodej 03BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 4 - BMW 750i L7 1998 na prodej 04BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 5 - BMW 750i L7 1998 na prodej 05BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 6 - BMW 750i L7 1998 na prodej 06BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 7 - BMW 750i L7 1998 na prodej 07BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 8 - BMW 750i L7 1998 na prodej 08BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 9 - BMW 750i L7 1998 na prodej 09BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 10 - BMW 750i L7 1998 na prodej 10BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 11 - BMW 750i L7 1998 na prodej 11BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 12 - BMW 750i L7 1998 na prodej 12BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 13 - BMW 750i L7 1998 na prodej 13BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 14 - BMW 750i L7 1998 na prodej 14BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 15 - BMW 750i L7 1998 na prodej 15BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 16 - BMW 750i L7 1998 na prodej 16BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 17 - BMW 750i L7 1998 na prodej 17BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 18 - BMW 750i L7 1998 na prodej 18BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 19 - BMW 750i L7 1998 na prodej 19BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 20 - BMW 750i L7 1998 na prodej 20BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 21 - BMW 750i L7 1998 na prodej 21BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 22 - BMW 750i L7 1998 na prodej 22BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 23 - BMW 750i L7 1998 na prodej 23BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 24 - BMW 750i L7 1998 na prodej 24BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 25 - BMW 750i L7 1998 na prodej 25BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 26 - BMW 750i L7 1998 na prodej 26BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 27 - BMW 750i L7 1998 na prodej 27BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 28 - BMW 750i L7 1998 na prodej 28BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 29 - BMW 750i L7 1998 na prodej 29BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 30 - BMW 750i L7 1998 na prodej 30BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 31 - BMW 750i L7 1998 na prodej 31BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 32 - BMW 750i L7 1998 na prodej 32BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 33 - BMW 750i L7 1998 na prodej 33BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 34 - BMW 750i L7 1998 na prodej 34BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 35 - BMW 750i L7 1998 na prodej 35BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 36 - BMW 750i L7 1998 na prodej 36BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 37 - BMW 750i L7 1998 na prodej 37BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 38 - BMW 750i L7 1998 na prodej 38BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 39 - BMW 750i L7 1998 na prodej 39BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 40 - BMW 750i L7 1998 na prodej 40BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 41 - BMW 750i L7 1998 na prodej 41BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 42 - BMW 750i L7 1998 na prodej 42BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 43 - BMW 750i L7 1998 na prodej 43BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 44 - BMW 750i L7 1998 na prodej 44BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 45 - BMW 750i L7 1998 na prodej 45BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 46 - BMW 750i L7 1998 na prodej 46BMW kdysi postavilo luxusní kolos s V12 a faxem. Zapomenutého typu prodalo hrstku - 47 - BMW 750i L7 1998 na prodej 47
BMW L7 bylo před dvaceti lety mnichovským vrcholem. I dnes vás přitom okouzlí luxusem a prostorem, jaký na palubě nabízí

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama

Reklama