Reklama

BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký

V Mnichově se s pokusy o taková auta už dvakrát spálili a potřetí do stejné řeky vstoupit nehodlají. Zájemce o ostré kombíky odmítají, ne každý ale bere „ne” jako definitivu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký

27.8.2018 | Mirek Mazal

V Mnichově se s pokusy o taková auta už dvakrát spálili a potřetí do stejné řeky vstoupit nehodlají. Zájemce o ostré kombíky odmítají, ne každý ale bere „ne” jako definitivu.

BMW naposledy vyrábělo model M s praktickou zádí mezi lety 2007 a 2010. Verze M5 Touring generace E61 byla teprve druhým ostrým kombíkem po podobném modelu generace E34. Upřímně, dnes obě tato auta považujeme za mimořádně žádoucí, ve své době ale zákazníky příliš nelákala a pro BMW šlo v obou případech o ztrátové projekty.

Mnichovská automobilka po těchto neúspěších nechce znovu riskovat zmaření nákladů spojených s vývojem auta pro pár set nadšenců do ostrých kombíků, a tak se do dalších podobných eskapád nepouští. Nakonec, pokud někdo touží po něčem praktičtějším, obvykle se spokojí s méně ostrými a beztak rychlými verzemi, jako je M550i. Ta je ve verzi Touring k dispozici a k neexistující M5 kombi nemá zase tak daleko.

Požadavky i vážených zákazníků na ostrý kombík tak BMW odmítá, to ale neznamená, že takové auto nemůže vzniknout vůbec. Jeden takový člověk se s nezájmem automobilky o jeho peníze nehodlal smířit a obrátil se na německou firma Carbonfiber Dynamics (CFD). Ta už mu ne neřekla a vlastnoručně postavila první a zatím jedinou M5 generace F11 na světě.

Ve výsledku to na první pohled není vlastně nic až tak mimořádného - představte si sériové BMW M5 F10, přidejte mu batoh a „batoh” a vše máte před sebou. Tedy, skoro. Sériový exteriér dostal agresivnější bodykit z uhlíkových vláken. Decentně tvarované spojlery usnadňují proudění vzduchu, kromě funkčních vlastností vytváří dojem sportovního vozu na každý den. Praktické karbonové doplňky byly vyrobené na míru, specifické jsou pak i světle zelené třmeny masivních brzd, které prosvítají za dvacetipalcovými černými koly.

Uvnitř interiéru mají své místo tmavé barvy, opět není vidět žádná přehnaná iniciativa. Černá alcantara našla svoji funkci na věnci volantu, a také na palubní desce a dveřích. Zbytek doplňuje kůže a lesklý lak. Pohřební atmosféru narušují kontrastní švy v barvě divize M, které ve většině případů vystřídala zelená nit sladěná do zbarvení brzdičů a dílů motoru. V kabině se většina úprav týkala funkčního využití, což je ideální stav. Posádka vepředu má zajištěno pevné sezení díky sedačkám Recaro Cross Sportster. Řidič kouká na budíky přes volant z dílny M Performance s diodovým zobrazením nejvyšších pásem otáček motoru.

Přístup CFD je velmi sympatický, pánové se snažili držet při zemi z hlediska vzhledových úprav. Zdá se, že rozum zůstal na svém místě, protože projekt sportovního kombi série F11 dle vzoru divize M správně graduje až pod kapotou. Jestli je vnější vzhled automobilu střízlivý až nenápadný, pohonná jednotka je pravý opak. Nad předními koly se nachází 4,4litrový benzínový osmiválec s dvojicí hybridních turbodmychadel TTE. Automatická převodovka na zadní kola přenáší odhadem 597 kW (812 koní), stačilo by jiného nastavení a údajně se výkon dostane na monstrózních 708 kW (963 koní). O přilnavost ve vysokých rychlostech se stará podvozek KW.

Karbonový nárazník se stará o hladký přívod potřebného množství vzduchu do upraveného sacího systému. Teplotu vzduchu snižují nové mezichladiče CSF, bleskový odvod spalin zajišťuje originální výfukové potrubí firmy Workshop no5. zakončené čtveřicí koncovek. Jeden z pracovníků popsal složitost nastavení klapek uvnitř potrubí, které slibují nevtíravé tóny, a po přepnutí do sportovního režimu nastane peklo.

Stavba navzdory zmíněnému nebyla žádná legrace. Jen než se Carbonfiber Dynamics podařilo doladit zapojení všech 37 řídících jednotek veškerých systémů, aby elektronika nevykazovala žádné chyby, trvalo 6 týdnů. Mechanická práce vedle toho nebyla zase tak velkou výzvou.

Nevíme, na kolik realizace tohoto nápadu přišla, levná ale přes použití starší M5 pro základ stavby jistě nebyla. Představitelé mnichovské automobilky by se mohli krásnou M5 Touring F11 inspirovat. Však když ji zvládnou za cenu přijatelnou pro fandu takových strojů postavit u malé firmy, v BMW by to snad zvládli též...

BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 1 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 01BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 2 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 02BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 3 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 03BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 4 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 04BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 5 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 05BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 6 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 06BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 7 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 07BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 8 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 08BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 9 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 09BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 10 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 10BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 11 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 11BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 12 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 12BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 13 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 13BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 14 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 14BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 15 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 15BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 16 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 16BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 17 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 17BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 18 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 18BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 19 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 19BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 20 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 20BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 21 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 21BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 22 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 22BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 23 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 23BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 24 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 24BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 25 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 25BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 26 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 26BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 27 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 27BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 28 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 28BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 29 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 29BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 30 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 30BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 31 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 31BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 32 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 32BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 33 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 33BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 34 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 34BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 35 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 35BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 36 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 36BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 37 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 37BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 38 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 38BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 39 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 39BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 40 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 40BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 41 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 41BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 42 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 42BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 43 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 43BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 44 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 44BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 45 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 45BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 46 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 46BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 47 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 47BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 48 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 48BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 49 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 49BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 50 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 50BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 51 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 51BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 52 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 52BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 53 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 53BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 54 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 54BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 55 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 55BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 56 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 56BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 57 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 57BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 58 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 58BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 59 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 59BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 60 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 60BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 61 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 61BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 62 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 62BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 63 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 63BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 64 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 64BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 65 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 65BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 66 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 66BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 67 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 67BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 68 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 68BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 69 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 69BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 70 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 70BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 71 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 71BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 72 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 72BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 73 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 73BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 74 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 74BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 75 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 75BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 76 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 76BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 77 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 77BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 78 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 78BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 79 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 79BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 80 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 80BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 81 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 81BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 82 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 82BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 83 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 83BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 84 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 84BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 85 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 85BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 86 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 86
BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 87 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 87BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 88 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 88BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 89 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 89BMW odmítlo muži postavit ostrý kombík, tak si ho nechal stvořit jinde. A jaký - 90 - BMW M5 F11 stavba Carbonfiber Dynamics 90
Německa firma Carbonfiber Dynamics postavila vysněný rodinný expres všech fanoušků BMW. Dosáhla velmi zdařilého ladění, které na první pohled nikoho neurazí a přitom ohromí svými výkony

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše