BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit

První Z4 vyjížděla už z továren BMW ve verzi, kterou by leckdo označil za přemotorovanou. Tato má motor ještě 2,5krát větší. A může být vaše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit

11.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První Z4 vyjížděla už z továren BMW ve verzi, kterou by leckdo označil za přemotorovanou. Tato má motor ještě 2,5krát větší. A může být vaše.

Když se řekne BMW Z4 E85, tedy první generace tohoto stroje, každému nadšenci hned vytane na mysli verze M Coupé - tak trochu ďábelský stroj, který si svou pozici dokáže obhájit i vedle technicky spřízněné a přitom praktičtější M3 E46. Zaujme především tím, jak je malý a jak velký motor přitom hostí - řadový šestiválec o objemu 3,2 litru umístěný vpředu podél působí jako něco, co se ideálně hodí pod velmi dlouhou kapotu. Hodí se tam, vskutku, je to dechberoucí auto, které se za pár let bude v aukcích prodávat za sedmimístné částky. Ale ideálně? O tom by se dalo diskutovat.

Na fotkách vidíte stroj, který na první pohled vypadá jako něco méně než M Coupe. Původně to totiž byla verze s motorem 3,0si o výkonu 195 kW (265 koní), s nímž se Z4 Coupe též prodávala. Vůz sice dostal nárazníky eMka, z detailů ale znalí poznají, že tohle tovární M není. Takže je to něco méně, verze s třílitrem hrající si na něco, co není? To ani omylem, je to ještě mnohem víc.

Tento vůz se totiž jednoho dne potkal s Dodgem Ram SRT-10, ano, tím úchylným pickupem, který hostil techniku Dodge Viper. A pokud jste ve škole neflinkali biologii, víte, že malé zet-čtyřky s korbičkou z toho nevzešly - výsledkem se stala Z4 s motorem 8,3 V10 z Viperu, která je prý jediná taková na světě. Slyšet už jste o ní mohli, teď si ji ale můžete také koupit a i když vám nepotvrdíme, že na světě není druhé, že jde o aktuálně nejšíleněhjší silniční vůz k mání. nemáme nejmenší pochyby.

A slovo „silniční” raději zdůrazníme. I když tato Z4 uvnitř nevypadá se svým mohutným, navíc žlutě lakovaným vyrámováním a spartánskou výbavou příliš pohostinně a jasně připomíná, že nejvíce se tomuto stroji bude líbit při jízdě bokem, má přes veškeré provedené úpravy schválení pro provoz v Německu a tedy i u nás. To je patrnější při pohledu zvenčí, který ukáže nejen část německé registrační značky, ale také vcelku sériový vzhled - černě lakovaná kola jsou originální a krom žlutého prosvítajícího rámu vám „nebude hrát” tak akorát velké brzdy s šestipístkovými třmeny z Audi R8.

Ty se tu uplatní velice snadno, neboť vůz ve svých útrobách skrývá opravdový klenot, nejúspěšnějšího uprchlíka před downsizingem, motor 8,3 V10. Disponuje v tomto případě výkonem až 550 koní a točivým momentem nejvýše 750 Nm (90 % je prý dostupných od 1 500 ot/ min, který posílá na zadní kola přes šestistupňový manuál Tremec T-56. I přes obří motor na přídi si přitom zachovává relativně nízkou hmotnost a její solidní rozložení - prodávající udává 1 398 kg (na váhách můžeme vidět jen o málo více, ovšem s 15 litry benzinu) s rozložením 51 % na předku a 49 % na zadku.

Majitel a strůjce vozu v jedné osobě říká, že stroj lze nejlépe popsat jedním slovem: brutální. Krom motoru, brzd a rámu se navíc může chlubit i na míru ušitým výfukem s klapkou, která zůstává zavřená do 3 800 ot./min a pak nechá projevit zvuk, který „koresponduje s jízdním projevem”. Umí být také stále otevřená, to ale lze prý jen na okruzích bez hlukových limitů.

Po stránce praktičnosti jde stále o dvoumístné auto se slušným zavazadelníkem, i když velkou část ho zabrala zadní část výrazného vyrámování. Jak jede, netušíme (asi brutálně?), autor ale říká, že možnosti úprav nejsou vyčerpány. Hmotnost lze snížit až k 1 300 kg a výkon posunout kompresorem k 700 koním, prý pak ale bude těžké obhájit schválení vozu pro silniční provoz, které má - ruku na srdce - své velké kouzlo.

Pokud vás tato Z4 okouzlila (a že bychom se nedivili), k mání je v Německu za cenu 49 500 Eur (nebo vyšší nabídku) na eBay. To znamená 1,33 milionu Kč, což pochopitelně není málo peněz, na tak brutální unikát nám to ale nepřijde jako přemrštěná cifra. Tedy pokud někdo nenabídne více - v době psaní tohoto článku, ovšem na samém začátku aukce, se zatím nenašel nikdo...

Díky za tip a fotky, Eiky!


BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 1 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 01BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 2 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 02BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 3 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 03BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 4 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 04BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 5 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 05BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 6 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 06BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 7 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 07BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 8 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 08BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 9 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 09BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 10 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 10BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 11 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 11BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 12 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 12BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 13 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 13BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 14 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 14BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 15 - BMW Z4 8 3 V10 Viper prodej 15
Není to tak úplně sleeper, nemá k němu ale daleko. Šílenější auto na prodej každopádně abyste pohledali

BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 16 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 01BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 17 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 02BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 18 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 03BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 19 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 04BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 20 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 05BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 21 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 06BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 22 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 07BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 23 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 08BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 24 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 09BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 25 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 10BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 26 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 11BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 27 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 12BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 28 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 13BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 29 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 14BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 30 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 15BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 31 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 17
Obrázky ze stavby ukáží, jak moc místa zabírá v autě motor s převodovkou. Výfuk je umělecké dílo

BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 32 - BMW Z4 8 3 V10 Viper stavba 16
Hmotnost vozu je rozumná, rozložení skoro ideální (zde s 15 l benzinu)

BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 33 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 01BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 34 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 02BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 35 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 03BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 36 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 04BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 37 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 05BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 38 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 06BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 39 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 07BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 40 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 08BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 41 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 09BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 42 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 10BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 43 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 11BMW Z4 s motorem 8,3 V10 je nejšílenější auto, které si můžete koupit - 44 - BMW Z4 8 3 V10 Viper xdrifty 12
Ano, tento vůz byl používán jako driftovací mašina, bez polepů sponzorů mu to ale sluší víc

Zdroj: eBay

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.