Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Bugatti Chiron má po rychlostním rekordu, po 23 dnech ho zničil starý Koenigsegg
5.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bugatti se nedávno pochlubilo tím, že má nejrychlejší auto v disciplíně 0-400-0 km/h. Švédové se mu teď vysmáli, překonali ho v morálně 6 let starém autě.
Bugatti se skoro přesně před třemi pochlubilo tím, že Chiron dosáhl prvního z řady očekávaných rekordů. Zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení na nulu totiž hypersport z Molsheimu zvládl na neskutečných 41,96 sekundy. Automobilka přitom pro daný účel angažovala závodního jezdce Juana Pabla Montoyu, který k danému zářezu do dějin přispěl svými bleskovými reakcemi.
Už tehdy jsme mluvili o tom, že Bugatti má rekord, ale nemusí být nejrychlejší. Že je tu jistý Koenigsegg, který by totéž mohl s některým ze svých aut zvládnout ještě rychleji. Přesně to se nyní stalo - Bugatti o svůj rekord po pouhých 23 dnech přišlo.
Nebudeme přitom chodit dlouho okolo horké kaše a rovnou zmíníme, že novým králem v přímém směru je Koenigsegg Agera RS. To je samo o sobě pozoruhodné, neboť Agera není na rozdíl od Chironu ani trochu nové auto. Vyrábět se začalo v roce 2011 a jeho vrcholná verze RS je na světě dva roky. Přesto švédská stíhačka potřebuje k dosažení mety 400 km/h pouhých 26,88 sekundy, za dalších 9,56 sekundy pak již opětovně stojí na místě. Tedy jinými slovy, onu disciplínu 0-400-0 km/h zvládne Agera RS za 36,44 sekundy, tedy o pět sekund rychleji než Bugatti.
Onen zápis do historických tabulek je ale spíše teoretický než skutečný, neboť tovární jezdec švédské značky Niklas Lilja sundal nohu z plynu až při rychlosti 403 km/h. Na sprint a zastavení tak ve výsledku potřeboval 37,28 sekundy a 2 535 metrů dlouhý úsek ranveje na dánském letišti Vandel Airfield. I tak ovšem pokořil Bugatti, jenž na daný rekord potřebovalo 3 112 metrů.
Lze jen dodat, že k uskutečnění rekordní jízdy došlo 1. října, přičemž měření měly na starosti data loggery AiM EVO5 a AiM GPS08. Agera RS pak disponovala přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem, který byl vylepšen příplatkovým paketem One:1. Produkoval tedy 1 360 koní, což je sice nemalý výkon, ovšem hodnot Bugatti nedosahuje. I proto je třeba Švédům zatleskat, za svou nadvládu vděčí hlavně nižší hmotnosti vozu...
Bugatti Chiron již není v disciplíně 0-400-0 km/h nejrychlejší, Koenigsegg Agera RS jej deklasoval drtivým rozdílem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda