Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Bugatti Chiron má po rychlostním rekordu, po 23 dnech ho zničil starý Koenigsegg
5.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bugatti se nedávno pochlubilo tím, že má nejrychlejší auto v disciplíně 0-400-0 km/h. Švédové se mu teď vysmáli, překonali ho v morálně 6 let starém autě.
Bugatti se skoro přesně před třemi pochlubilo tím, že Chiron dosáhl prvního z řady očekávaných rekordů. Zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení na nulu totiž hypersport z Molsheimu zvládl na neskutečných 41,96 sekundy. Automobilka přitom pro daný účel angažovala závodního jezdce Juana Pabla Montoyu, který k danému zářezu do dějin přispěl svými bleskovými reakcemi.
Už tehdy jsme mluvili o tom, že Bugatti má rekord, ale nemusí být nejrychlejší. Že je tu jistý Koenigsegg, který by totéž mohl s některým ze svých aut zvládnout ještě rychleji. Přesně to se nyní stalo - Bugatti o svůj rekord po pouhých 23 dnech přišlo.
Nebudeme přitom chodit dlouho okolo horké kaše a rovnou zmíníme, že novým králem v přímém směru je Koenigsegg Agera RS. To je samo o sobě pozoruhodné, neboť Agera není na rozdíl od Chironu ani trochu nové auto. Vyrábět se začalo v roce 2011 a jeho vrcholná verze RS je na světě dva roky. Přesto švédská stíhačka potřebuje k dosažení mety 400 km/h pouhých 26,88 sekundy, za dalších 9,56 sekundy pak již opětovně stojí na místě. Tedy jinými slovy, onu disciplínu 0-400-0 km/h zvládne Agera RS za 36,44 sekundy, tedy o pět sekund rychleji než Bugatti.
Onen zápis do historických tabulek je ale spíše teoretický než skutečný, neboť tovární jezdec švédské značky Niklas Lilja sundal nohu z plynu až při rychlosti 403 km/h. Na sprint a zastavení tak ve výsledku potřeboval 37,28 sekundy a 2 535 metrů dlouhý úsek ranveje na dánském letišti Vandel Airfield. I tak ovšem pokořil Bugatti, jenž na daný rekord potřebovalo 3 112 metrů.
Lze jen dodat, že k uskutečnění rekordní jízdy došlo 1. října, přičemž měření měly na starosti data loggery AiM EVO5 a AiM GPS08. Agera RS pak disponovala přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem, který byl vylepšen příplatkovým paketem One:1. Produkoval tedy 1 360 koní, což je sice nemalý výkon, ovšem hodnot Bugatti nedosahuje. I proto je třeba Švédům zatleskat, za svou nadvládu vděčí hlavně nižší hmotnosti vozu...
Bugatti Chiron již není v disciplíně 0-400-0 km/h nejrychlejší, Koenigsegg Agera RS jej deklasoval drtivým rozdílem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch