Čech si v 70. letech usmyslel, že postaví vlastní sporťák. Dokázal to, jezdí dodnes

 | 64 příspěvků | 14.8.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Peter

Hrozné pekáč | 14.8.2017 15:28reagovat
avatar

Hrozné pekáč

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

A kolik to žere? V článku.. | 14.8.2017 16:22reagovat
avatar

A kolik to žere? V článku jsem se nedočetl ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mr

at uz je to pekac nebo ne,.. | 14.8.2017 16:26reagovat
avatar

at uz je to pekac nebo ne, ten chlapek si zaslouzi respekt uz jenom kvuli tomu, ze jeste v CSSR navrhnul a postavil neco, o cem se vetsine jezdici ve Skodovkach, Ladach, Zigulikach atp. akorat mohlo zdat...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jim

Reakce na: A kolik to žere? V článku.. | 14.8.2017 17:00reagovat
avatar

.....a není to jedno? Když chci supersport tak rozhodně na spotřebu nekoukám. Nebo že by typické "čecháčkovství" (aby to jelo 400 km/h se spotřebou 3 l/100 km a pokud možno kufr 1000 litrů)?

Nepřihlášený a

Reakce na: A kolik to žere? V článku.. | 14.8.2017 17:01reagovat
avatar

Protože to není vůbec důležité. Do toho auta ten člověk vložil tolik času, energie a svých schopností, že nějaká spotřeba je absolutně zanedbatelná veličina.

Pokud to přesto chcete vědět, stačí se zamyslet. Vezměte provozní spotřebu motoru 3,5 V8 v Tatře 613 a vynásobte x 1,5 a pak ještě jednou x 2,5. Dostanete dvě hodnoty a to bude rozmezí spotřeby od do.

Nepřihlášený pavel

Přes plnou čáru se nepředj.. | 14.8.2017 17:16reagovat
avatar

Přes plnou čáru se nepředjíždí to vý každý blbec

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hanyz

Kolik z vás tu jezdí vlast.. | 14.8.2017 17:27reagovat
avatar

Kolik z vás tu jezdí vlastnoručně postaveným supersportem, který natrhne prdel skoro každému sporťáku? Akorát škoda té Tatry 700 GT… To musela být střela :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Katerina

Reakce na: Hrozné pekáč | 14.8.2017 18:29reagovat
avatar

A co jste dokazal vyjimecneho ve svem zivote vy ??

Nepřihlášený Katerina

Reakce na: A kolik to žere? V článku.. | 14.8.2017 18:31reagovat
avatar

A neni to jedno ? Toto je auto pro radost ne na spotrebu. I kdyby to zralo dvacet tak je to fuk.Hlavne ze ho to bavi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený 007

Reakce na: at uz je to pekac nebo ne,.. | 14.8.2017 18:41reagovat
avatar

ladách, žigulíkách? Kolik ti je chlapče :-) :-)

Nepřihlášený NFS

Tech co doma si sami nepso.. | 14.8.2017 19:04reagovat
avatar

Tech co doma si sami nepsotavi auto je 99.99% Ale tenhle colvek sel vstric svemu snu a to malo kdo dokaze ma muj obdiv. Je mi smutna jak dopadla tatra po roce 89. :(

Nepřihlášený

Reakce na: Hrozné pekáč | 14.8.2017 19:05reagovat
avatar

tvoje máma má hroznej pekáč nevoholenej

Nepřihlášený Mikky

Reakce na: Přes plnou čáru se nepředj.. | 14.8.2017 19:20reagovat
avatar

Výme,my to dobře výme

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fidas

Klobouk dolů! Auto se mi l.. | 14.8.2017 19:40reagovat
avatar

Klobouk dolů! Auto se mi líbí. Spotřeba u takového je podružná záležitost. Jako Čech jsem na pana konstruktéra hrdý.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: A neni to jedno ? Toto je.. | 14.8.2017 19:43reagovat
avatar

V normálním provozu bude nad deseti litry, jinak by to mohlo žrát při plném fofru 35 - 40 l/100km. Ale to skutečně jen zajímá nepřející a závistivé čecháčky... :-)

Nepřihlášený Jirka Černý

Tak tomu říkám jít za svým.. | 14.8.2017 19:45reagovat
avatar

Tak tomu říkám jít za svým snem, respekt. Dnes by to asi nepřihlásil na papíry i kdyby čert na koze takže i fůra štěstí na vhodnou dobu.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: A neni to jedno ? Toto je.. | 14.8.2017 19:45reagovat
avatar

Proč se pořád opakuje ta chyba, že měla T 613 motor za zadní nápravou? To mají VW Brouk, Porsche a Š 1000 - 130 , ale T 613 měla motor nad zadní nápravou. Najděte si obrázky...

Nepřihlášený Katerina

Reakce na: Výme,my to dobře výme | 14.8.2017 19:58reagovat
avatar

Mikky , tak to si me pobavil. Nekdo se snazil poucovat a mel by jit do skoly. To bude urcite takovy to inteligent co jezdi na dalnici v levem pruhu 130 km/h protoze vic se nesmi a kdyz ho predjizdim v pravem pruhu tak div neprorve strechu a problikava dalkovyma doku nepritele vidi

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Cocos

Článek zajímavej, auto tak.. | 14.8.2017 20:01reagovat
avatar

Článek zajímavej, auto taky, ale opět autor dokazuje, že pro některé zdejší Pány redaktory je čeština jazykem dosti neznámým, ba i nezvladatelným..:))...ostuda!!!

Nepřihlášený

Reakce na: Mikky , tak to si me pobav.. | 14.8.2017 20:02reagovat
avatar

hele ty teplomete nevydávej se za kateřinu a nevolizuj tady chlapům péra

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Katerina

Reakce na: hele ty teplomete nevydáve.. | 14.8.2017 20:04reagovat
avatar

Coze ???

To jsem ted nepochopila :/

Nepřihlášený

Ono to s tím přihlášením b.. | 14.8.2017 20:22reagovat
avatar

Ono to s tím přihlášením bylo trochu jinak. Soudruzi.

Nepřihlášený Jindra

Pokud vím tak už někdy v r.. | 14.8.2017 20:56reagovat
avatar

Pokud vím tak už někdy v roce 2007 byl ten GT-čkovej motor zadřenej jestli dnes jezdí by mě zajímalo.

Nepřihlášený Leo

Konstruktér zaslouží velký.. | 14.8.2017 21:14reagovat
avatar

Konstruktér zaslouží velký respekt. Je to taková ubohá česká vlastnost. Čemu nerozumím, na co nemám, to pomluvím. Tvůrce tohoto projektu, kdyby žil v jiné zemi než v tehdejší ČSSR, byl by vzhledem ke svým schopnostem zcela někde jinde. Jinak souhlas s charakteristikou některých řidičů od Kateřiny. Hezký večer :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

No kdo věděl, uměl, daly.. | 14.8.2017 21:40reagovat
avatar

No kdo věděl, uměl, daly se sehnat věci, které dle autora nebyly tehdy běžně ke koupi. Stavěly se různé věci. A tehdy byly i benevolentnější zákony ohledně přestaveb. Ale když si přečtete dnešní i tak by se dalo i když složitěji. Taková auta jsou pro radost, ne pro počítání spotřeby! I dnes lidi jezdí se žrouty a ať jiní puknou..

Nepřihlášený ptc

Karbonova karoserie ? S.. | 14.8.2017 22:10reagovat
avatar

Karbonova karoserie ?

Skutecne, pane autore myslite karbon, coz jest obdobi praveku ?

Nebo mate na mysli spise myslite onen material, ktery se ale nenazyva karbon, nybrz carbon ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Max

Reakce na: Konstruktér zaslouží velký.. | 14.8.2017 22:14reagovat
avatar

Aneb. Uspech se neodpousti.

Inu je to proste frajer,

Nepřihlášený Přemysl Doležal

U nás v Lukách nad Jihlavo.. | 14.8.2017 22:15reagovat
avatar

U nás v Lukách nad Jihlavou máme kamaráda, kterej si postavil něco, skoro i krásnějšího,

se jménem LANTRA = Láník + Tatra.

http://premekdulik.rajce.idnes.cz/Zaloha_fotek/#

Nepřihlášený karel

A skodu 120L s dyslovym mo.. | 14.8.2017 22:28reagovat
avatar

A skodu 120L s dyslovym motorem ofico na papirech,jste nekdo videl???ja ano,,,motor 1.6TD z golfa....

Nepřihlášený sdml

Reakce na: Přes plnou čáru se nepředj.. | 14.8.2017 22:35reagovat
avatar

Plná čára nezakazuje předjíždění. To zase VÍ každý, kdo dělal řidičák. Nebo měl by vědět.

Nepřihlášený Palko

Reakce na: A kolik to žere? V článku.. | 14.8.2017 22:41reagovat
avatar

Ty si blbec to snad neni pravda)))))))))))) To neni vubec duležity kolik to žere ty vocas je to sportak.Kdyz chces malou spotrebu tak si kup Fabku v hátépéčku ty vole

Nepřihlášený Palko

Reakce na: Přes plnou čáru se nepředj.. | 14.8.2017 22:43reagovat
avatar

Ale jen opravdový blbec neví že ve slově ví se píše měkké i ty vocas

Nepřihlášený Pepa

za komunistů si prý nikdo.. | 15.8.2017 05:53reagovat
avatar

za komunistů si prý nikdo nemohl postavit auto svých snů ,,tak kolik se jich postavilo za této hluboké demokracie od r.89 to by mě jako fandu zajímalo.Pepa

Nepřihlášený rock

Reakce na: Karbonova karoserie ? S.. | 15.8.2017 07:59reagovat
avatar

"Carbon" je anglický slovo, v češtině se vůbec nevyskytuje. Výraz "karbonová vlákna" (uhlíková vlákna) naopak čeština zná, takže když už bude autor chtít použít hovorovou odvozeninu pro název materiálu, "karbon" bude správně.

Nepřihlášený peter je koste

Reakce na: Hrozné pekáč | 15.8.2017 09:38reagovat
avatar

zdochni

Nepřihlášený Jirka

Je to paráda a líbí se mi.. | 15.8.2017 10:00reagovat
avatar

Je to paráda a líbí se mi to daleko víc, než ten ulízaný nanuk s mastodontní zádí a pohledově proporčně malými zadními koly Tatra MTX od kdysi tolik opěvovaného designéra Krále. Jen to nepatrně kazí to rovné čelní sklo (ohýbané by slušelo víc) a ostrý přechod se střechou. Ale co bychom také v 80. letech při tehdejších možnostech, garážovém vývoji a výrobě a komunistické homologaci v rámci výroby jednoho provozovaného prototypu chtěli? Pan konstruktér - vyučený opravář zemědělských strojů - je šikovný a dle mého soudu (jsa strojař) BOREC !!!

Nepřihlášený Josef

"Kolik to žere?" :-))), kt.. | 15.8.2017 10:11reagovat
avatar

"Kolik to žere?" :-))), který blb se ptá u Super-sportu?

Nepřihlášený BB

Reakce na: Kolik z vás tu jezdí vlast.. | 15.8.2017 11:04reagovat
avatar

Pokud vím, tak ji snad rozstřelili, proto ten motor mohl jít sem.

Nepřihlášený miro68

pan Bednar. To ze ste mozn.. | 15.8.2017 12:15reagovat
avatar

pan Bednar. To ze ste mozno novinar, neznamena ze ste automobilovy novinar. Take perly ako motor napriec pri Skode 1100 Super Sport, alebo citat: Tak začal příběh Grafitu, supersportu, který navrhl a postavil Ivan Labaška s technikou Tatry podobně, jako kdysi Július Kubinský své „české Ferrari” jménem Tatra JK 2500.

su mozno dobre pre bulvar, ale hulvatske pre motoristickeho nadsenca.

Ziadna Tatra JK2500 neexistovala a uz vobec to nebolo ceske Ferrari:

Pán Július Kubinský narodený v roku 1923 v Prievidzi, vynikajúci automobilový a letecký konštruktér, ktorí z dôvodu lepšieho odborného rastu a uplatnenia žil v Brne. Tam s pomocou spolupracovníkov a nadšencov zamestnancov Karosy vo svojom voľnom čase zrealizoval svoj sen. JK 2500 bolo úž v poradí deviate vozidlo ktoré skonštruoval. Vozidlo aj napriek tomu, že nesie iniciály svojho tvorcu sa nesprávne prisudzuje k výtvorom podniku Tatra.

Takze poopravym. Bolo to JK2500 a mozno povedat ze moravsko slovenske Ferrari:-)

Zobrazit reakce..

papy

Sa mi to iba zdalo, alebo.. | 15.8.2017 12:39reagovat
avatar

Sa mi to iba zdalo, alebo fakt tomu Grafitu na okruhu nakladala obyčajná impreza?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: pan Bednar. To ze ste mozn.. | 15.8.2017 14:22reagovat
avatar

... pravda - JK2500 nebyl vývojově Tatra, i když měl nové Tatrovácké srdce. Při testování v Tatře tehdy dostal nově vyvíjený motor 2,5l V8 140koní a byly optimalizovány brzdy a jejich chlazení s pomocí nových litých kol. Auto bylo poskládané z dílů co tehdejší Evropa dala - KdF, VW/Porsche, Alfa, Lancie ... Nicméně Tatra (jako značka) byla pro vůz v té době asi jedíné světélko naděje, že by se vůz mohl sériově vyrábět. Proto asi také na posledních fotkách s již přidanými výdechy chlazení a litými koly je na přední i zadní kapotě nápis T A T R A - JK2500 ale nechybí. Oficiálního představení se vozu dostalo v roce 1958 v Kopřivnici!

No a pak je tu financování projektu, ve kterém se komouši začali šťourat, načež Tatra hodila Juliu Kubinskému lano - z Tatry přišla nabídka na výrobu a prodej pěti kusů tohoto auta. Byla spojena i s pozicí vývojáře v Tatrovce!

Správné označení by ale asi mělo být Karosa JK2500, protože se to vyvíjelo v Karose, za peníze Karosy (přinejmenším grunt):

"JK 2500 je devátý Kubinského stroj a začal se rodit v letech 1951 - 1952. Kubínský tehdy pracoval v brněnské Karose a její vedení uvažovalo o tom, co bude vyrábět, až ustane vojenská produkce. Ještě v roce 1952 stvořil Kubínský spolu s šestnácti dalšími zaměstnanci Karosy hlavní části JK 2500, pak ale musel údajně projekt odložit až do roku 1955. Tehdy jej dokončil, už ve volném čase a ve své vlastní garáži." Jenže Karosa tehdy v Evropě jako značka asi moc neznamenala, protože pokud se nepletu, byla to karosárna znárodněná panu Sodomkovi.

No a na závěr - domnívám se, že zastoupení šikovných lidí bude v každé společnosti přibližně podobné, no a pak je to už jenom o motivaci - touze tvořit, nebo chtít něco, případně někomu cosi dokázat. Řekl bych, že na chod vesmíru to asi (tedy alespoň prozatím) nemá vliv .

Tak přeji pěkné odpoledne Jirka

Nepřihlášený Milan

To je velký frajer. Fakt p.. | 15.8.2017 14:25reagovat
avatar

To je velký frajer. Fakt pašák a přesně to ukazuje, že když něco člověk chce a jde si za tím, tak se to většinou povede, i když to trvá třeba 13 let. Klobouk dolů :-)

Nepřihlášený Radek

Reakce na: Sa mi to iba zdalo, alebo.. | 15.8.2017 15:12reagovat
avatar

To samé se řeší pod videem v diskuzi. Kdo komu naloží záleží na mnoha faktorech, nejen na tom, zda máš domácí supersport...

Nepřihlášený vladimir komarek

Ivane. Hlavně opatrně. K.. | 15.8.2017 16:00reagovat
avatar

Ivane. Hlavně opatrně.

Komár.

Nepřihlášený Marek

Reakce na: Přes plnou čáru se nepředj.. | 15.8.2017 17:55reagovat
avatar

A co má pravopis společného s předpisy keténi lepší udělat hrubku než zabít nevinného

Nepřihlášený Tomáš Gratzel

Velký obdiv pánovi | 15.8.2017 19:45reagovat
avatar

Velký obdiv pánovi

Nepřihlášený liboslav

Znám Ivana osobně a je to.. | 15.8.2017 21:57reagovat
avatar

Znám Ivana osobně a je to moc skromný cílevědomý a šikovný člověk. Libor

Nepřihlášený JZ

Tatru613 vlastnilo za minu.. | 15.8.2017 22:23reagovat
avatar

Tatru613 vlastnilo za minulého režimu docela dost podniků, jako prestižní automobil.Nahrazovaly postupně starší T603. Je trapně propagandistické psát, že je měla mít jen vláda. S kamarádem jsme si ji v těch letech chtěli koupit. Přes autobazar podniku "Klenoty" to nebyl až tak velký problém. Před Panem konstruktérem je třeba smeknout, před redaktorem uchylujícím se k propagandě, aby si přihřál smrdutou polívčičku odplivnout...

Nepřihlášený Jindra

Je možné,že tohle auto jez.. | 16.8.2017 01:21reagovat
avatar

Je možné,že tohle auto jezdí celkem často mezi Smrčí a Kozákovem na Semilsku? Už jsem ho tam několikrát potkal. A musím říct,že to je radost to vidět na vlastní oči,jak to maže do kopce se stoupáním 16%. A už zdaleka je slyšet. Fakt veliká nádhera.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M

Reakce na: Přes plnou čáru se nepředj.. | 17.8.2017 09:30reagovat
avatar

A co vám udělala, vaše učitelka češtiny?

Nepřihlášený

Reakce na: Je možné,že tohle auto jez.. | 22.8.2017 18:54reagovat
avatar

Je když je odsud.

Nepřihlášený Sir CHerokee

Klobouk dolů, že u náv těžk.. | 24.8.2017 20:05reagovat
avatar

Klobouk dolů, že u náv těžkých časech vzniklo něco tak zajímavého!

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama