Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Co vydrží 25 let stará Honda za 15 tisíc Kč? Budete se divit
30.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Někteří říkají, že dříve auta bývala kvalitnější, než jsou dnes a i díky své jednoduchosti odolala podstatně větší zátěži. Případ této Hondy jim to nerozmluví.
S tím, jak se auta stávají modernějšími, se stávají také komplikovanějšími a v některých ohledech zranitelnějšími. Není pravdou, že by s přibývající elektronikou a dříve neznámými součástmi trpěla jejich spolehlivost coby nových vozů, ale už dnes bývá problém „udržet při životě” třeba pokrokové Mercedesy z přelomu milénia. A představte si za 20 let dnešní auta, která bez pozitivních zpráv od tisíců senzorů ani nehnou pístem.
V této souvislosti býváme okouzleni, když se náhodou dostaneme k nějakému starému autu „na blbnutí”. U nás to bývaly hlavně Favority, stará „stodvacítka” nebo legendární Žigulík. Ten má výhodu motoru vpředu a pohonu zadních kol. Na sněhu je jízda bokem téměř standardním způsobem průjezdu zatáčky, pokud nezatížíte kufr pytlem cementu. To přitom byla svého času pohledem špičky světové produkce více či méně nekonkurenceschopná auta, přesto dnes dokáží zaujmout tím, že i ve stavu, který jim na trhu nedává žádnou cenu vyjádřitelnou penězi, dokážou jezdit a odolávat lecjakým nástrahám. Co pak musí vydržet „pořádné auto” z té doby, říkáte si možná...
V Americe plní úlohu podobných aut stroje japonské provenience z přelomu 80tých a 90tých let. A právě jejich odolnost se nám rozhodli trochu svérázným způsobem předvést pánové stojící za kanálem BoostedBoiz na YouTube. Ti si pořídili 25 starou, pětidveřovou Hondu Civic čtvrté generace, která je stála 600 dolarů (tedy asi 15 300 korun) a původně měla být na díly pro jinou, hezčí, ale stejně starou Hondu. Auto ale zůstalo v pojízdném stavu i po provedeném odběru orgánů, a tak se šlo zkoušet, co ještě vydrží.
Nejlépe vám to přiblíží obrázky níže, ale tato stará, rozebraná Honda se zdá být skoro nezničitelná. Kdyby to byla jen ostrá jízda po asfaltu, jenže ona nejezdí jen po asfaltu, řidiči se nevyhýbají ani terénu, kterého by se bál nejeden majitel běžného SUV nebo crossoveru. A občas vezmou louži, která byla trochu hlubší oproti očekávání, nebo si představí klopení zatáčky tam, kde je jen hromada hlíny. A vůz pořád jezdí, což by jistě bylo obdivuhodné i u nového kusu, natož pak dávno „odjetého”.
A dělají i vyložené nesmysly. Dojde i na docela působivý - na takovéhle auto - skok na zlomu na křižovatce. Pilot jel na zelenou a rychlost byla zjevně vysoká, auto ale i takové věci přežilo. Věci jako drifty s pomocí ruční brzdy jsou skoro samozřejmostí, stejně jako projíždění všemožných kaluží na polních cestách.
Vtipný je také ostřikovač upravený tak, aby omýval nikoliv čelní sklo téhle Hondy, ale zadní či jiná okna aut před ní. Dovedeme si představit, že některý opravdu horkokrevný řidič by mohl mít s takovými šprťouchlaty problém, ale zevnitř auta, které takhle vodu na ostatní stříká, to je zábavné víc než dost.
Je to pozoruhodná ukázka trvanlivosti aut z časů, kdy úroveň mechanických komponentů byla už velmi vysoká, ale elektronika a všemožné další doplňky nad rámec základních nezbytností hrály spíše podružnou roli. A také je to jistě dobrá zábava, pochopitelně. Při sledování videí ale na druhou stranu nelze z mysli pustit jednu z letošních nehod na Nordschleife. Jejím hlavním protagonistou také byla stará Honda, jen toho bohužel pro svou posádku mnoho nevydržela. Výsledkem byli dva mrtví a tři zranění. Se starými auty tedy raději opatrně...
Tahle Honda se na první pohled zdá být zralá leda na vrakoviště...
...ve skutečnosti vydrží neskutečnou zátěž
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 58 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva