Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km

Mít tak po ruce křišťálovou kouli, mohli jste si ještě v minulé dekádě koupit některý z těchto vozů a čekat na svůj den. Dnes vzácné BMW řady 8 s motorem V12 a manuálem je taková cennost, že velmi drahý je i nejvíce ojetý kus v prodeji .
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km

7.12.2020 | Mirek Mazal

Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km

/

Foto: BMW

Mít tak po ruce křišťálovou kouli, mohli jste si ještě v minulé dekádě koupit některý z těchto vozů a čekat na svůj den. Dnes vzácné BMW řady 8 s motorem V12 a manuálem je taková cennost, že velmi drahý je i nejvíce ojetý kus v prodeji .

První generace BMW řady 8 označená E31 byla vyráběna mezi roky 1989 a 1999. Poměry v automobilovém průmyslu jsou dnes úplně jiné, dlouhé kupé by před dnešními předpisy neobstálo a vlastně ani ve své době u zákazníků nebodovalo, dnes je ale mezi sběrateli o tento model čím dál větší zájem. Ve srovnání se zbrusu novou řadou 8 je historický originál podstatně exotičtější, zejména pokud jde o špičkový model 850 CSi s motorem V12 vyvinutým u BMW Motorsport.

Takových aut se dnes v Evropě prodávají desítky, levně ale nejde koupit jediné z nich. Nejlépe o tom svědčí kousek na zdrojovém odkazu, který je současně tím nejvíce ojetým v prodeji. Toto BMW 850 CSi bylo vyrobeno v roce 1993 v evropské specifikaci, kterých vzniklo celkem 1 510 kusů a většina (1 125 z nich) má volant na levé straně. Jde tedy o nepochybně vzácné auto, přesto by vám na něj ještě před nějakými 15 léty stačily statisíce korun. A na verzi 850 Ci ještě mnohem méně.

Dnes je situace úplně jiná a atraktivita varianty CSi stoupá snad každým dnem. V tuto chvíli jde o sběratelské auto klidně za miliony a za nižší jak sedmimístnou sumu nepořídíte ani takto „zhuntovaný” exemplář. Vůz v černé metalíze Cosmos nevypadá špatně, 24letý provoz znamenající celkem 358 tisíc najetých kilometrů ale nemohl projít bez následků A zejména v interiéru je květnatá historie vozu znát.

Je proto otázkou, kolik radostí a kolik starostí skrývá dlouhá kapota s mrkacími světlomety. Nad přední nápravou pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,6 litru. Atmosférický motor označený jako S70 byl značně upraven v oddělení BMW Motorsport. Konečný výkon dosáhl 280 kW (381 koní) a točivý moment 550 Nm. Pro zdůraznění sportovní orientace byl špičkový model nabízen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco slabší motory byly k dispozici také s čtyřstupňovým automatickým řazením. Tento kus má tedy pochopitelně manuál.

Nabídka z německého Engelskirchenu nevypadá jako bůhvíjaké terno, požadovaná částka ale přesto zřejmě není přemrštěná - v aukcích se prodávají za více jak 2 miliony Kč i exempláře s nájezdem přes 100 tisíc km. Je to pozoruhodný vývoj a člověk jen může litovat, že někdy před 15 léty neměl křištálovou kouli. A je pořád docela pravděpodobné, že tohle auto bude jen cennější, evidentně skoro bez ohledu na nájezd.


Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 1 - BMW 850 CSi prodej ilu 01Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 2 - BMW 850 CSi prodej ilu 02Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 3 - BMW 850 CSi prodej ilu 03Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 4 - BMW 850 CSi prodej ilu 04Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 5 - BMW 850 CSi prodej ilu 05Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 6 - BMW 850 CSi prodej ilu 06Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 7 - BMW 850 CSi prodej ilu 07Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 8 - BMW 850 CSi prodej ilu 08Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 9 - BMW 850 CSi prodej ilu 09
Tohle auto nikdy nebylo všední, přesto o něj zejména po začátku nového milénia téměř nikdo nestál. Dnes je vyvažováno zlatem, a to až do té míry, že přes 1 milion Kč stojí i nejvíce ojetý kus v nabídce. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše