Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km

Mít tak po ruce křišťálovou kouli, mohli jste si ještě v minulé dekádě koupit některý z těchto vozů a čekat na svůj den. Dnes vzácné BMW řady 8 s motorem V12 a manuálem je taková cennost, že velmi drahý je i nejvíce ojetý kus v prodeji .
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km

7.12.2020 | Mirek Mazal

Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km

/

Foto: BMW

Mít tak po ruce křišťálovou kouli, mohli jste si ještě v minulé dekádě koupit některý z těchto vozů a čekat na svůj den. Dnes vzácné BMW řady 8 s motorem V12 a manuálem je taková cennost, že velmi drahý je i nejvíce ojetý kus v prodeji .

První generace BMW řady 8 označená E31 byla vyráběna mezi roky 1989 a 1999. Poměry v automobilovém průmyslu jsou dnes úplně jiné, dlouhé kupé by před dnešními předpisy neobstálo a vlastně ani ve své době u zákazníků nebodovalo, dnes je ale mezi sběrateli o tento model čím dál větší zájem. Ve srovnání se zbrusu novou řadou 8 je historický originál podstatně exotičtější, zejména pokud jde o špičkový model 850 CSi s motorem V12 vyvinutým u BMW Motorsport.

Takových aut se dnes v Evropě prodávají desítky, levně ale nejde koupit jediné z nich. Nejlépe o tom svědčí kousek na zdrojovém odkazu, který je současně tím nejvíce ojetým v prodeji. Toto BMW 850 CSi bylo vyrobeno v roce 1993 v evropské specifikaci, kterých vzniklo celkem 1 510 kusů a většina (1 125 z nich) má volant na levé straně. Jde tedy o nepochybně vzácné auto, přesto by vám na něj ještě před nějakými 15 léty stačily statisíce korun. A na verzi 850 Ci ještě mnohem méně.

Dnes je situace úplně jiná a atraktivita varianty CSi stoupá snad každým dnem. V tuto chvíli jde o sběratelské auto klidně za miliony a za nižší jak sedmimístnou sumu nepořídíte ani takto „zhuntovaný” exemplář. Vůz v černé metalíze Cosmos nevypadá špatně, 24letý provoz znamenající celkem 358 tisíc najetých kilometrů ale nemohl projít bez následků A zejména v interiéru je květnatá historie vozu znát.

Je proto otázkou, kolik radostí a kolik starostí skrývá dlouhá kapota s mrkacími světlomety. Nad přední nápravou pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,6 litru. Atmosférický motor označený jako S70 byl značně upraven v oddělení BMW Motorsport. Konečný výkon dosáhl 280 kW (381 koní) a točivý moment 550 Nm. Pro zdůraznění sportovní orientace byl špičkový model nabízen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco slabší motory byly k dispozici také s čtyřstupňovým automatickým řazením. Tento kus má tedy pochopitelně manuál.

Nabídka z německého Engelskirchenu nevypadá jako bůhvíjaké terno, požadovaná částka ale přesto zřejmě není přemrštěná - v aukcích se prodávají za více jak 2 miliony Kč i exempláře s nájezdem přes 100 tisíc km. Je to pozoruhodný vývoj a člověk jen může litovat, že někdy před 15 léty neměl křištálovou kouli. A je pořád docela pravděpodobné, že tohle auto bude jen cennější, evidentně skoro bez ohledu na nájezd.


Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 1 - BMW 850 CSi prodej ilu 01Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 2 - BMW 850 CSi prodej ilu 02Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 3 - BMW 850 CSi prodej ilu 03Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 4 - BMW 850 CSi prodej ilu 04Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 5 - BMW 850 CSi prodej ilu 05Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 6 - BMW 850 CSi prodej ilu 06Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 7 - BMW 850 CSi prodej ilu 07Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 8 - BMW 850 CSi prodej ilu 08Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km - 9 - BMW 850 CSi prodej ilu 09
Tohle auto nikdy nebylo všední, přesto o něj zejména po začátku nového milénia téměř nikdo nestál. Dnes je vyvažováno zlatem, a to až do té míry, že přes 1 milion Kč stojí i nejvíce ojetý kus v nabídce. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.