Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Designér dokončil modernizaci zlověstné limuzíny z dob SSSR, dokáže zapůsobit
26.11.2018 | Mirek Mazal
Říkalo se jí Černý havran a probouzela strach v těch, kterým „kupředu levá, zpátky ni krok” nic neříkalo. Teď se vrací jako luxusní stroj schopný vyvolat mnohem příjemnější pocity.
První informace o projektu GAZ-12 ZIM Hyperliner se objevily asi před měsícem. Jeho autor Sergej Barinov okamžitě poznamenal, že prvotní ideu dotáhne do konce a slíbil hromadu obrázků nejen zevnějšku, ale také interiéru. Nyní je prý vše připraveno.
„Projekt je částečně navržen jako klasický GAZ-12. Ale není to hrubá kopie. Jsou použity prvky starých amerických automobilů 50. až 60. let. Například panoramatické čelní sklo nebo zformovaná záď - to původní ZIM nemá. Současně však existují moderní prvky, jakou třeba skryté dveřní kliky,“ říká k novince Barinov.
Trvalo asi 2,5 měsíce, než myšlenka přešla z jeho hlavy do virtuální reality. Práce neprobíhaly denně, designér si občas potřeboval třídit myšlenky. Sám řekl, že: „Nejtěžší věcí pro mě byla realizace interiéru, tento projekt byl postaven kolem něj. Výjimečně postupuji tímto způsobem, ale úkol byl komplikován celkovým vzhledem auta. Je zcela originální a vnitřní prostor musel být proveden podobným způsobem.“
Nově můžeme vidět oblé linie uhlazené karoserie s krytem zadních kol. Moderní tvář Hyperlineru zdobí aerodynamické prvky, které začínají u chromové mřížky chladiče a pokračují přes uhlazenou vyboulenou kapotu jako odkaz na předlohu. Široké zaoblené čelní sklo plynule přechází v kulatou střechu, která se svažuje až k zadní části limuzíny. Mohutný boční profil zdobí chromová lišta mezi blatníky a sloupky v barvě karoserie.
Bohatým prosolením je vidět návrh přepychového interiéru. Sportovnější složku zastupují anatomicky tvarovaná sedadla pro čtyři cestující, doplněná o množství kvalitního obšití kůží. Jemný materiál je doplněný o dřevo a hliník. Všudypřítomné množství tlačítek napovídá o přítomnosti spousty elektroniky na palubě. Středový tunel s voličem jízdních režimů přechází přes fyzické ovladače až k velké obrazovce infotainmentu. Další displeje mají k službám lidé na zadních sedačkách. O takové výbavě a kvalitě zpracování si mohli komunističtí pohlaváři nechat jen zdát.
Sovětský sedan GAZ-12 ZIM s dlouhým tělem a šesti okny se vyráběl v letech 1949 až 1959. Model ZIM nazvaný podle ministra zahraničí SSSR (Zavod Imeni Molotova) byl první reprezentativní typ automobilky. Automobil zásadně sloužil jako oficiální vůz určený pro nomenklaturu a bezpečnostní složky, obvykle v černé barvě - odtud jméno Černý havran. Bylo vyrobeno celkem 21 527 kusů, na které chce navázat moderní zpracování.
Pochopitelně existuje jen v počítači, zda tato myšlenka bude převedena do alespoň jednoho pojízdného vzorku, závisí na penězích. Barinov čeká na investora a my se divíme, že po něm zatím nesáhla žádná z automobilek. Kreativita tomuto muži rozhodně nechybí, však posuďte sami z přiložených záběrů.
GAZ-12 ZIM Hyperliner v moderním pojetí...
... navazuje na autentický GAZ 12 ZIM
Zdroj: Sergey Barinov@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan