Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Do aukce míří zapomenutý supersport 90. let. Vznikl jen v deseti exemplářích
22.1.2019 | Mirek Mazal
Pokud toužíte po opravdu vzácném autě, ve kterém na silnici skoro jistě nikdy nepotkáte nikoho druhého, je tento monacký stroj ideální volbou. Mnozí už ani neví, že nějaký takový vznikl.
Každých pár let přijde někdo s grandiózními plány na výrobu originálního supersportu, který se během pár let ukáže na trhu. Jak se ale zprávy rychle rozšíří, tak se po nich brzy slehne zem. Trochu delší život má za sebou placatý sporťák s šlechtickým původem, o mnoho více štěstí ale nakonec na trhu také neudělal.
Jedná se Venturi 400 GT Trophy z roku 1994, který je jedním ze 73 celkem vyrobených, převážně závodních aut, z nichž pouhých 10 disponuje silniční homologací. A toto je jeden z oněch deseti exemplářů. Dnes mimořádně vzácný stroj vznikl pod taktovkou monacké automobilky, která zkoušela navrhovat, vyrábět a prodávat výjimečné vozy všeho druhu. Společnost byla založena v roce 1984, prakticky po celou svou existenci se ale potýkala s finančními problémy, které vyvrcholily bankrotem o 16 let později.
Firma navzdory tomu během své existence dokázala, že umí vyplodit jedna z nejlepších aut světa, která se mohou měřit i s vozy mnohem prestižnějších značek. Venturi 400 GT bylo jedním z nejvýkonnějších modelů své doby a byl mimo jiné prvním silničním vozem na světě, který měl brzdy standardně obohacené o karbonová vlákna.
Typ 400 GT poháněl motorem DOHC o objemu třech litrů se čtyřmi ventily na každý válec. Přeplňovaný šestiválec poskytoval výkon 300 kW (408 koní) při 6 000 ot./min a 520 Nm při vyvrcholení 4 500 otáček. Vynikající parametry se mohly měřit třeba i s Ferrari, vůz zvládal zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlosti končila na čísle 291 km/h.
V roce 2001 byly zbytky automobilky prodány a nad ambiciózními plány o stavbě rivalů nejrychlejších aut světa se zavřela voda. Nový majitel se rozhodl přeorientovat na elektromotory a další placaté prototypy už nikdy nevznikly.
Vzácná kapitola historie evropských supersportů byla po delší odmlce otevřena aukční síní RM Sotheby's, která nabízí černý Venturi 400 GT Trophy navržený pro francouzského závodníka Hervého Poulaina. Silniční přízrak s velkým křídlem bude dražen 6. února. Jeden z nejzajímavějších pokusů devadesátých let o „nezávislý” supersport si má nového majitele najít za cenu mezi 120 a 200 tisíci eury, tedy asi 3 a 5,1 miliony Kč.
Venturi 400 GT Trophy dokázal ve své době prohánět Ferrari, ovšem jen na silnici. Prodejně zdaleka tak úspěšný nebyl
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před hodinou - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 3 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 4 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda