Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Existuje Audi, o kterém jste nikdy neslyšeli. Není luxusní, prestižní, nic takového
22.7.2018 | Mirek Mazal
Nejenže nevypadá zrovna jako vůz schopný reprezentovat úspěšného člověka, vejde se do něj i hromada nákladu. Moc se o něm u nás neví.
Teritorium užitkových automobilů nechává Audi bez povšimnutí. Jeden z jeho nejbližších konkurentů, Mercedes, jistě neprotestuje, tomu stačí, že se musí vypořádat se soupeři od jiných značek. Audi se soustředí na výrobu osobních automobilů a dodávky podle vedení firmy nejsou na pořadu dne.
Dříve tomu tak ale nebylo. Při důkladném prozkoumání kompletního portfolia značky se jeden praktický minivan se čtyřmi kruhy najde. Na mřížce chladiče zvláštního malého autobusu je vidět současný znak Audi z dob, kdy jej používal konglomerát Auto Union, slepenec firem Audi, DKW, Horch a Wanderer.
Z něj se vyvinulo Audi v roce 1964, jeden rok před tímto krokem ale vznikla malá dodávka jménem F1000L, která současné logo Audi též dostala. A byla s ním ve Španělsku firmou Imosa vyráběna až do roku 1975. Pozoruhodné navíc je, že motor dostala od Mercedesu, k jehož modelu MB100 měla celkově blíže než jakémukoli Audi.
Na Pyrenejském poloostrově se F1000L zabydlel a stále je možné jej potkat na silnici. Obvykle jsou na nich vidět náročná léta ve službách svých majitelů. Stejně jsou na tom hospodáři v Belgii, kde využívají DKW k práci téměř do konce životnosti, jak dokazuje nabídka prodeje jednoho zbídačeného modelu u roku 1966, tedy z dob, kdy Audi už skutečně bojovalo na docela jiných frontách.
Pomačkané plechy, rezavé díly, staré pneumatiky a kopa náhradních součástek byly předmětem aukce. Je docela svérázné spatřit dnes logo Audi na voze takového kalibru, sběratele to ale zjevně moc neohromilo. Nejvyšší nabídka mezi 20 zájemci o tuto relikvii činila jen 1 075 Eur (27 500 Kč) a to nestačilo ani k překonání rezervní ceny...
Můžete si koupit dnes už Audi v praktickém provedení
Zdroj: BVA Auctions
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva