Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech

Kdo si hraje, nezlobí. To platí v jakémkoli věku, a tak se ani dospělý majitel auta právě s tímto motorem nezdráhal pustit do stavby jeho kopie z Lega. Blízkost originálu je úchvatná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech

15.10.2018 | Mirek Mazal

Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo si hraje, nezlobí. To platí v jakémkoli věku, a tak se ani dospělý majitel auta právě s tímto motorem nezdráhal pustit do stavby jeho kopie z Lega. Blízkost originálu je úchvatná.

Stavebnice z Lega jsou možná primárně určené mladším ročníkům, svět fantazie ale věkové limity nezná. Mnohokrát jsme se mohli přesvědčit, že skládáním kostek tráví čas i dospělí lidé, kteří výtvorům dávají úplně jinou úroveň. Měli jsme tu čest žasnout nad manuální šestistupňovou převodovkou, Bugatti Chiron v životní velikosti nebo dílem Erica Steenstry, který vyrobil funkční motokáru v měřítku 1:1.

Obdiv si zaslouží i funkční replika čtyřlitrového řadového šestiválce postavená právě z Lega. Tento motor vznikl původně ve spolupráci australské divize Fordu a firmy Prodrive. Dopovaný turbodmychadlem Barra patří do výkonných modelů Ford Falcon, ale exemplář vyrobený z Lega má své místo spíše na výstavce exkluzivit Legolandu.

Agregátu ale skutečně není jen pro parádu a práci jeho jednotlivých komponentů je možné sledovat prostřednictvím odnímatelných celků. Obnažený výtvor z plastových kostiček kmitá jako jeho velká předloha pod plným plynem. Důraz na detail je vážně příkladný, člověk by nevěřil, co všechno je možné z Lega sestavit.

Modrý motor je celkově již druhý výjimečný počin stavitele, který si říká Leo. První pokus měl červenou hlavu, druhý má pro změnu modrý kryt. Sám autor zmenšenin parkuje v garáži reálný Falcon XR6 Turbo z roku 2014, takže o podobě skutečné předlohy má více než dobrou představu...


Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 1 - Ford Falcon motor z lega 01Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 2 - Ford Falcon motor z lega 02Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 3 - Ford Falcon motor z lega 03Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 4 - Ford Falcon motor z lega 04Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 5 - Ford Falcon motor z lega 05Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 6 - Ford Falcon motor z lega 06Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 7 - Ford Falcon motor z lega 07Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 8 - Ford Falcon motor z lega 08Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 9 - Ford Falcon motor z lega 09Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 10 - Ford Falcon motor z lega 10
Funkční motor z Lega je nádherná podívaná, ze kterou se skrývá mnoho trpělivosti a důrazu na detail

Zdroj: Pussking Leo@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše